عقد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۹ کد : ۱۷۳۳۶ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۹۵۶
عقد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

بازدید مسئولین پژوهشگاه از مراکز پژوهشی قم
عقد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی، هیات رئیسه و جمعی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، روز شنبه 28 مهرماه 1397 با حضور در شهر قم، از برخی مراکز پژوهشی این شهر بازدید کردند. در این دیدارها که به منظور تشریک مساعی در پیشبرد فعالیت‌های پژوهشی و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک صورت گرفت، از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم و مرکز انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم، و همچنین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بازدید به عمل آمد. همچنین تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منعقد شد. بر اساس این تفاهم نامه، دو طرف متعهد شدند در جهت استفاده متقابل از توانایی‌های پژوهشی، فرهنگی و ... از طریق تشکیل نشست های مشترک اقدام و نمایندگان خود را در زمینه های مختلف همکاری معرفی کنند.


در این نشست دکتر حسینعلی قبادی (رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، دکتر علیرضا ملائی توانی (معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی)، دکتر محمود کریمی علوی (معاون فرهنگی و اجتماعی)، دکتر سیدمحمدرضا امیری تهرانی زاده (مدیر امور پژوهشی)، دکتر یحیی فوزی (مدیر گروه پژوهشی روابط بین الملل)، دکتر جان ا... کریمی مطهر (دبیر شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی) و دکتر عباس خلجی (معاون دبیر شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی) از طرف پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دکتر آیت ا... حسن آقا نظری (رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، دکتر عبدا... توکلی (معاون پژوهشی و آموزشی و قائم مقام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، دکتر محمد شجاعیان (معاون منابع انسانی و توسعه)، فرهاد سلطانی (معاون مدیر پژوهشی)، مهدی غلامی (مسئول دفتر همکاری های علمی) از طرف پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حضور داشتند.
در ابتدای این نشست دکتر قبادی با اشاره به برنامه توسعه راهبردی پژوهشگاه گفت: ما در تلاش هستیم در راستای تحقق اهداف این برنامه با پژوهشگاه ها و انجمن های علوم انسانی ارتباط نزدیکتری برقرار کنیم تا با توجه به شرایط جامعه بیش از پیش بتوانیم بر مشکلات فائق آئیم و اثرگذاری علوم انسانی را نیز به رخ بکشیم.
دکتر قبادی تأکید کرد: خوشبختانه زمینه های همکاری دو پژوهشگاه زیادند مخصوصا اینکه، در پژوهشگاه «شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی» و «طرح جامع اعتلای علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور» ظرفیت های بسیار بالایی برای همکاری دارند که با معرفی نمایندگان مربوط باید به عملیاتی شدن همکاری ها سرعت بیشتری بدهیم بسترهای پشتیانی و فعالیت‌های علمی دوجانبه را فراهم سازیم.


در ادامه دکتر حسن آقا نظری، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به فلسفه وجودی این پژوهشگاه گفت: فلسفه وجودی ما در این پژوهشگاه توجه به رشته های علوم انسانی است و چون در شرایط فعلی، مشکلات کشور، علوم قرآنی نیستند بنابراین ما باید در جهت رفع مشکلات علوم انسانی گام هایی اساسی برداریم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن ‌آقا نظری تأکید کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 50 نفر عضو هیأت علمی دارد که حدود 45 کتاب نیز تا پایان سال 97 منتشر می کنیم و می توانیم همکاری خوب و نزدیکی با هم داشته باشیم و زمینه های پیشرفت علوم انسانی را فراهم سازیم.
در ادامه دکتر قبادی و هیأت همراه با حضور در معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم، با حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین میرمعزی (معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه) و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری (دبیر انجمن ها و قطب های علمی حوزه های علمیه) در زمینه همکاری های دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند و با تاکید بر تفاهم کلی پیرامون زمینه های مشترک همکاری، مقرر شد نشست های مشترک دوجانبه تداوم داشته باشد.
همچنین مسئولان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بازدیدی از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم به عمل آوردند. در این دیدار که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، دو طرف بر کاربردی کردن هرچه بیشتر آثار تولید شده دو پژوهشگاه تاکید کردند و مقرر شد نمایندگانی از سوی دو طرف برای برقراری هرچه سریعتر زمینه های همکاری معرفی شوند.

 

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :