گزارش نشست کارگروه تدوین دومین برنامه راهبردی پژوهشگاه

۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۲ کد : ۱۷۲۷۰ خبر و اطلاعیه گزارش نشست‌ها
تعداد بازدید:۱۷۲۸

دومین نشست کارگروه تدوین دومین برنامه راهبردی پژوهشگاه هفتم مهر ماه برگزار شد.
در این نشست، دکتر قبادی با اشاره به تأثیر برنامه راهبردی بر رشد فعالیت پژوهشی از جمله افزایش سرانه تولید مقالات به 8/1، رشد ترویجی‌سازی پژوهش، رشد نظریه‌پردازی، به روز بودن 18 مجله علمی-پژوهشی و در مرحله ثبت بین‌المللی و همچنین ثبت پژوهشگاه به عنوان یکی از موسسات پژوهشی در طرح تراز بین‌المللی تأکید کرد که برنامه دوم راهبردی باید شاخص‌مندتر باشد.
دکتر قبادی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی، مسائل فرهنگی را بویژه در حوزه دانشجویی و مسائل عامتر مسئله مندانه نگاه کند. وی همچنین مهم‌ترین سرمایه پژوهشگاه را سرمایه انسانی دانست که با گفتگو و ادبیات سازگار و نزدیک به هم توانایی های آن به فعلیت می‌رسد.
در ادامه دکتر قنبرلو، مدیر تحصیلات تکمیلی، با تأکید بر اینکه پژوهشگاه‌ها و مؤسسات ملزم به داشتن برنامه و بودجه ریزی مبتنی بر برنامه هستند گفت: چارچوب جدید برنامه راهبردی دوم پژوهشگاه مبتنی بر اسناد مهمی از جمله برنامه وزیر علوم، اساسنامه پژوهشگاه و سیاست‌های کلی برنامه ششم است که باید بدان توجه شود تا برنامه عملیاتی مبتنی بر راهبردها و سیاست‌ها برای پنج سال آینده استخراج شود.
در این نشست سایر اعضاء نیز نظرات خود را مطرح کردند که مقرر شد پژوهشکده‌ها و مراکز نمایندگان ثابتی را برای حضور در جلسات معرفی کنند و درباره کلیات برنامه راهبردی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

اعضای حاضر در جلسه:
دکتر قبادی، دکتر امیری تهرانی‌زاده، آقای اسدی، دکتر اصغری، دکتر ابوترابی، دکتر بهلولی، دکتر کریمی علوی، دکتر رضایی، دکتر رفیعی، دکتر منجمی، دکتر رادفر، دکتر سیدکلالی، دکتر گرامی، دکتر شجاعی، دکتر کریمی، مهندس حق‌شناس، دکتر ساعی، دکتر وکیلی، دکتر قیومی، آقای صابر، دکتر حسینی، دکتر قنبرلو، دکتر مقیمی، دکتر الهام ابراهیمی، دکتر توحیدلو، دکتر دلیر، دکتر هاشمی، دکتر میرمجیدی.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :