امضای تفاهم نامه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بنیاد ایران شناسی اتریش

۰۴ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۹ کد : ۱۷۲۳۹ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۳۹۳
امضای تفاهم نامه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بنیاد ایران شناسی اتریش

 

روز سه شنبه، سوم مهرماه 97 تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و بنیاد ایران شناسی اتریش منعقد شد که دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پروفسور شوارتز رئیس بنیاد ایران شناسی اتریش و دبیر انجمن ایران شناسی در اروپا،این تفاهم نامه را به امضاء رساندند.
دکتر قبادی با اشاره به وجود شاخص های تمدن انسانی در شهرهایی چون زنجان، زابل، جیرفت و ...، گفت: به دلیل قدمت فرهنگ و تمدن ایرانی، علاقمندیم با تمام کشورها ارتباط داشته باشیم وامیدواریم با اجرای پروژه های مشترک و برگزاری همایش هایی بتوانیم همکاری دوجانبه ای داشته باشیم.
قبادی افزود: ما حتی علاقمندیم با توجه به حسن نظر پروفسور شوارتز، ایشان واسط ما برای ارتباط با دستگاه های آکادمیک و تمدن پژوهی با سایر کشورها شوند. ما آمادگی داریم شعبه ای در قالب ایران شناسی در اتریش داشته باشیم و بتوانیم با دانشگاه ها و آکادمی های اروپایی نیز تعامل و همکاری داشته باشیم.

در ادامه پروفسور شوارتز با ابراز خرسندی از حضورش در پژوهشگاه گفت: شهر وین به عنوان اولین شهر اروپاییکه نمایشگاهی از تمدن ایرانی داشته، همواره روابط حسنه ای با ایران داشته است. استادان پژوهشگاه می توانند پروژه های پژوهشی بنیاد ایرانشناسی اتریش مشارکت نمایند و پیشنهادهای پژوهشی خود را برای ما ارسال کنند.
پس از صحبت های پروفسور شوارتز، دکتر عاصی، دکتر علوی کریمی، دکتر محمدنژاد، دکتر حسنی فر پیشنهادهایی را در خصوص زمینه های همکاری با آکادمی علوم اتریش مطرح کردند.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :