دکتر قبادی در نشست رئیسان پژوهشگاه های کشور: در امور پژوهشی باید با توجه به نیازهای جامعه گام برداریم

۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۹:۱۵ کد : ۱۷۱۹۸ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۳۸۱
دکتر قبادی در نشست رئیسان پژوهشگاه های کشور: در امور پژوهشی باید با توجه به نیازهای جامعه گام برداریم

دکتر قبادی در نشست رئیسان پژوهشگاه های کشور:
در امور پژوهشی باید با توجه به نیازهای جامعه گام برداریم

عصر روز یکشنبه، 25 شهریور 97 نشست مدیران پژوهشگاه های کشور به میزبانی پزوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. در ابتدای نشست دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت گفت.

 

وی در ادامه با ارائه گزارشی از تاریخچه و عملکرد پژوهشی پژوهشگاه گفت: بر اساس برنامه توسعه راهبردی پژوهشگاه، تقویت کیفیت پژوهش‌ها و گسترش فضای ارتباطی با استادان و پژوهشگران علوم انسانی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مختلف، از جمله برنامه‌ها در نظر گرفته شده است که بر همین اساس تلاش می کنیم هرچه بیشتر استادان و محققان سراسر کشور را در شبکه نخبگانی علوم انسانی گرد هم آوریم که تاکنون 2200 نفر از استادان در این شبکه عضو هستند. ضمن اینکه پرتال جامع علوم انسانی پژوهشگاه به عنوان بزرگ‌ترین پرتال منابع مکتوب علوم انسانی در حوزه زبان فارسی مورد توجه بسیاری از پژوهشگران در ایران و کشورهای فارسی زبان به شمار می‌رود.

رئیس پژوهشگاه همچنین با اشاره به ضرورت کاربردی شدن علوم انسانی، گفت: در سال‌های اخیر پژوهشکده‌ای به همین منظور در پژوهشگاه تأسیس شده و مرکز نوآوری و مرکز رشد علوم انسانی نیز در حال راه‌اندازی است که امیدوارم با اتکا به این رویکرد بتوانیم به صورت نهادینه و مستمر و با توجه به نیازهای جامعه گام برداریم.
در ادامه حاضران با بررسی ویژگی‌ها و مسائل ساختاری موسسات پژوهشی در کشور و بررسی داده‌های مربوط به نهادهای مشابه در کشورهای مختلف، در زمینه اصلاح ساختاری و کارآمدسازی ساختار اداری به بحث و گفتگو پرداختند.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :