نشست کمیته علمی، همایش «علوم انسانی، تولید و صنعت» برگزار شد

۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۷۱۲۳ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۰۴۱
نشست کمیته علمی، همایش «علوم انسانی، تولید و صنعت» برگزار شد

روز چهارشنبه 17 مرداد 97 نشست کمیته علمی، همایش «علوم انسانی، تولید ملی و صنعت» با حضور اعضا برگزار شد. در ابتدای نشست دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به برگزاری موفق «جشنواره قدردانی از پایان نامه ها و رساله های برتر علوم انسانی در حوزه تولید و اشتغال» گفت: ضمن تشکر از حضور اعضاء در این نشست، امیدوارم گام های ارزنده ای در خصوص اثر بخشی علوم انسانی در جامعه برداریم و بتوانیم با مشارکت متولیان صنعت در پیوند هرچه بیشتر علوم انسانی و صنعت تأثیرگذار باشیم.

دکتر قبادی تأکید کرد: سال گذشته «جشنواره قدردانی از پایان نامه ها و رساله های برتر علوم انسانی در حوزه تولید و اشتغال» به خوبی توانست مشارکت دانشگاه ها و سازمان های مرتبط را برانگیزد که صندوق حمایت از پژوهشگران موافقت کرد، 18 پست دکتری به فارغ التحصیلان و دانشجویان برتر جشنواره تعلق بگیرد. همچنین پس از تشکیل «دبیرخانه دائمی جشنواره» دبیرخانه، به این نتیجه رسید که کار را در سطحی گسترده تر و با کمی تغییر گرایش ادامه دهد و تداوم بخشد که امسال نیز این حرکت فراگیر شد.

وی گفت: سال گذشته فقط پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی کاربردی مسئول اجرای جشنواره بود اما خوشبختانه امسال پژوهشکده های دیگری هم از برگزاری همایش استقبال کرده اند که ما نیز با بررسی ها و مشورت های فراوان به این نتیجه رسیدیم که دکتر بهروز دری را به عنوان دبیر همایش «علوم انسانی، تولید ملی و صنعت» انتخاب کنیم که شناخت خوبی از اهالی علوم انسانی دارد و نزدیک به 20 سال است در گروه مدیریت شورای بررسی متون فعالیت می کند ضمن اینکه در حوزه صنعت هم پروژه های خوبی دارد.

قبادی با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری همایش «علوم انسانی، تولید ملی و صنعت» گفت: هفته قبل در مورد موضوعات کلان و راهبردی همایش به بحث و تبادل نظر پرداختیم اما این هفته اعضای کمیته علمی، بحث های تخصصی تری را دنبال می کنند و در مورد پیش همایش ها، محورهای اصلی و نحوه فراخوان همایش به بحث و تبادل نظر می پردازند.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش افزود: با توجه به اسناد بالادستی و برنامه توسعه راهبردی پژوهشگاه باید به چنین مقولاتی ورود کنیم و در چارچوب اسناد بالادستی اختصاصی سازمان حرکت کنیم. راهبرد نخست برنامه توسعه پژوهشگاه، توسعه پژوهش های علوم انسانی است که در این راهبرد سیاست هایی به شرح ذیل آمده است:

  • ارتقاء پژوهش های توسعه ای و کاربردی علوم انسانی مرتبط با مسائل ملی و منطقه ای
  • توسعه پژوهش های نیازمحور و تقاضامحور با توجه به اولویت ها، مسائل و مشکلات اساسی جامعه
  • توسعه مناسبات فراگیر و شبکه سازی علوم انسانی
  • تأثیرگذاری بر سیاست ها و برنامه های کلان ملی
  • و...

دکتر قبادی در خاتمه یادآور شد: برگزاری این همایش مصداق تحقق بخشی از سیاست های مورد اشاره است که قصد داریم در تقویت شبکه نخبگانی علوم انسانی هم گام هایی برداریم و با تشکیل کارگروه ویژه عملا با متولیان صنعت همکاری داشته باشیم.

در ادامه نشست دکتر بهروز دری، دبیر همایش به تشریح ساختار و برنامه های علمی، تخصصی و جنبی همایش پرداخت و اعضای حاضر نیز هرکدام ایده ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

کلید واژه ها: علوم انسانی و صنعت علوم انسانی، تولید ملی و صنعت پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :