نشست علمی «ازدواج سفید» برگزار می شود

۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۲۰ کد : ۱۶۴۳۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۵۲۱

گروه پژوهشی مطالعات زنان پژوهشکده مطالعات اجتماعی نشست علمی «ازدواج سفید» با حضور دکتر زهره خسروی و دکتر عالیه شکربیگی  برگزار می کند.

منظور از ازدواج سفید، زندگی مشترک یک زوج بدون ازدواج رسمی است.ازدواج سفید پدیده نامتعارف و ناآشنایی است که به تازگی در ایران نیز رواج یافته است البته این پدیده نخستین بار در آمریکا و در پی جنبشی پدیدار شد که "جنبش آزادی زن" نام داشت.این جنبش ظاهراً با هدف ایجاد تغییراتی در نظام اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه آمریکا انجام شد و هدف آن برقراری شرایط عادلانه و مساوی برای زنان بود.اما آنچه واقعاً اتفاق افتاد پدیده ای بود که بعدها "انقلاب جنسی" نام گرفت و نتیجه آن رواج رفتارهای نابهنجار و بی بند و باری هایی بود که به غلط آزادی زنان نام گرفت.

یکی از تبعات این اتفاق برقراری ارتباطاتی بود که خارج از ضوابط قانونی و معیارهای اخلاقی به وجود می آمد بر این اساس ازدواج سفید هم یکی از همین روابط خارج از عرف و غیرقانونی بود که امروز متأسفانه شاهد نمونه هایی از آن در میان جوانان ایرانی هستیم. لذا ویرانی های اجتماعی این پدیده شوم فرهنگی تبعات بسیار خطرناک و جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

زمان: شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴ الی ۱۶

محل برگزاری: بزرگراه کردستان، خیابان دکتر صادق آیینه‌وند (64 غربی)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،  سالن اندیشه

 

 

 

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :