انتخاب چهار مقاله پژوهش‌نامۀ انتقادی متون و برنامه‌های درسی به عنوان مقاله برتر در چهاردهمین جشنواره «نقد کتاب»

۱۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۶۳۰۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۱۳۳

چهار مقاله از ماه‌نامه علمی و پژوهشی پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی در چهاردهمین جشنواره نقد کتاب برگزیده شد.
در این جشنواره، مقالات ماه‌نامه علمی و پژوهشی پژوهشنامه انتقادی متون در حوزه‌های ادبیات فارسی، فلسفه و زبان‌‌های خارجی (زبان فرانسه) در سال 1396 به عنوان مقالات برتر معرفی شد.
 
مقالات برگزیده به ترتیب ذیل است:
1. مقاله «بررسی و نقد رساله‌های شعری فلاسفه مسلمان از فن شعر ارسطو»،ترجمه در زمانه عسرت از داوود عمارتی مقدم/ استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه نیشابور (در شماره 42، آذر و دی 1395 پژوهشنامه انتقادی)


2. مقاله «نقدی بر کتاب جستارهایی در باب نظریه روایت و روایت‌شناسی»، از هادی یاوری/ استادیار دانشگاه نیشابور، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه زبان و ادبیات فارسی (در شماره 42، آذر و دی 1395 پژوهشنامه انتقادی)


3. مقاله «بررسی و نقد کتاب راه‌بردهای یادگیری Les stratégies d’apprentissage»، از کامیار عبدالتاجدینی / استادیار دانشگاه اصفهان، گروه زبان فرانسه، اصفهان، (در شماره 38، فروردین و اردیبهشت 1395 پژوهشنامه انتقادی)


4. مقاله «نقد و بررسی کتاب ارسطو»، از حمیدرضا محبوبی آرانی / استادیار گروه حکمت و فلسفه، دانشگاه تربیت مدرس (شماره 40، مرداد و شهریور 1395 پژوهشنامه انتقادی)


این جشنواره به همت خانه کتاب وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و امسال نیز در تاریخ 27 آذر طی مراسمی از برگزیدگان تقدیر به‌عمل آمد.
شایان ذکر است، پژوهشنامه انتقادی دوبار به عنوان نشریه برتر علوم انسانی کشور و نشریه سال حوزه «نقد» شناخته شده است و بخش قابل توجهى از محصولات علمى و پژوهشى شورای بررسی متون در قالب مقالات نقد متون درسی، معرفی متون و دیدگاه‌های انتقادی در این مجله منتشر می‌شود و تاکنون 50 شماره از این مجله علمی و پژوهشی منتشر شده است.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :