دیدار رئیس پژوهشگاه با اعضای پژوهشکده مطالعات اجتماعی

۰۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۴ کد : ۱۶۲۴۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۲۹۶

 

دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه در ادامۀ سلسله دیدارها با اعضای پژوهشکده‌های مختلف، روز یکشنبه مورخ 19/9/96 با حضور در شورای عمومی پژوهشکده مطالعات اجتماعی در سالن ادب، با اعضای هیأت علمی و کارکنان این پژوهشکده دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه، خانم دکتر نصیری، مدیر دفتر امور هیأت علمی، که در این جلسه حضور داشت، ضمن خوشامدگویی به تشریح فعالیت­های دفتر امور هیأت علمی و اقدامات صورت گرفته درخصوص ارتقاء کمی و کیفی فعالیت اعضای هیأت علمی پرداخت.

در ادامه سرکار خانم دکتر مؤیدحکمت، رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی، با ارائه گزارشی تفصیلی از عملکرد علمی و آموزشی اعضای هیأت علمی و برنامه­های آتی این پژوهشکده، به برخی مسائل و مشکلات موجود از قبیل: جذب اعضای هیئت علمی جدید برای گروه­های پژوهشی، اختصاص فضای فیزیکی مناسب برای همکاران، بسترسازی جهت انجام طرح­های غیرموظف با سایر دستگاه­های اجرایی، تمرکز بر انجام فعالیت­های پژوهشی بجای فعالیت­های آموزشی در پژوهشگاه، ارتقاء گروه زنان به گروه و یا پژوهشکده­ای مستقل، بکارگیری دستیاران پژوهشی در طرح­ها، بکارگیری کارشناسان متخصص برای گروه­ها، راه­اندازی دوره دکتری مطالعات اجتماعی و نحوه تکمیل فرم­های مربوطه و... پرداختند.

در ادامه، دکتر قبادی ضمن تشکر از رئیس و اعضای هیأت علمی و کارشناسان پژوهشکده مطالعات اجتماعی، با تشریح هدف از دوره دوم دیدار با اعضای پژوهشکده‌های پژوهشگاه، که به منظور افزایش خروجی پژوهشکده‌ها ازجمله انجام به موقع طرح‌های پژوهشی موظف یا فعالیت‌های جانبی اعم از طرح‌های کارفرمایی یا نشست‌های مسأله‌مند صورت می‌گیرد، شکوفایی و افزایش فعالیت‌ها و خروجی‌محوری هرچه بیشتر بخش‌های مختلف پژوهشگاه به‌ویژه همکاری بین‌رشته‌ای با دیگر پژوهشکده‌های مرتبط را خواستار شد.

رئیس پژوهشگاه با اشاره به کلیات مسائل مطرح شده از سوی اعضای پژوهشکده؛ با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تسهیل و رفع مسائل و موانع موجود در امور اداری و اجرایی پژوهشگاه، گفت: بخشی از موانع در اسرع وقت مرتفع خواهد گردید؛ و به انحاء گوناگون از جمله تهیه و اصلاح آیین­نامه­های موجود از جمله گرنت و تسهیل اجرای طرح‌های کارفرمایی، و بویژه ظرفیت جدید آیین‌نامه تشویقی گره‌گشایی لازم محقق خواهد شد.

دکتر قبادی با اشاره به ضرورت تداوم همدلی و همفکری و تعامل مثبت و سازنده و همکاری میان اعضای هیأت علمی با بخش‌های مختلف پژوهشگاه در عرصه‌های مختلف علمی و اجرایی، بر ضرورت برنامه‌ریزی به منظور افزایش خروجی پژوهشکده‌ها بر انجام به موقع طرح‌های پژوهشی موظف یا فعالیت‌های جانبی اعم از طرح‌های کارفرمایی یا طرح‌های کاربردی و... تأکید کرد و یادآور شد امید است حاصل این اقدامات، منجر به شکوفایی و افزایش فعالیت‌ها و خروجی‌محوری هرچه بیشتر پژوهشگاه گردد.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :