دیدار رئیس پژوهشگاه با اعضای پژوهشکده زبانشناسی

۲۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۴ کد : ۱۶۱۹۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۶۷۰
دیدار رئیس پژوهشگاه با اعضای پژوهشکده زبانشناسی

دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه در ادامۀ سلسله دیدارها با اعضای پژوهشکده‌های مختلف، روز دوشنبه مورخ 20/9/96 با حضور در شورای عمومی پژوهشکده زبانشناسی با اعضای هیأت علمی و کارکنان این پژوهشکده دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای جلسه، دکتر عاصی، رئیس پژوهشکده زبانشناسی، و اعضای هیأت علمی حاضر، با اشاره به برنامه‌های آتی این پژوهشکده، به برخی مسائل و مشکلات موجود در مسیر تحقق اهداف ترسیم شده از قبیل: دور بودن ساختمان آموزش و محل تشکیل کلاس‌ها از ساختمان اصلی پژوهشگاه، ضرورت اختصاص فضای فیزیکی مناسب به پژوهشکده، دشواری‌های راه‌اندازی و تأمین تجهیزات و لوازم مورد نیاز آزمایشگاه زبانشناسی، به‌کارگیری کارشناسان متخصص در حوزه زبانشناسی، ضعف‌های وب‌سایت پژوهشگاه به ویژه در حوزه بین‌‌المللی، اصلاح آیین‌نامه گرنت به منظور ایجاد بسترهای لازم برای بهره‌گیری از دانشجویان به عنوان دستیار در طرح‌های پژوهشی و... پرداختند.

در ادامه، دکتر قبادی با اشاره به کلیات مسائل مطرح شده از سوی اعضای پژوهشکده؛ با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تسهیل و رفع مسائل موجود در آیین‌نامه‌ها و امور اداری و اجرایی پژوهشگاه، بویژه شیوه‌نامه جدید اعطای پایه تشویقی و تشویق مالی قابل توجه اعضای هیأت علمی گفت: اولاً اموری مانند راه‌اندازی آزمایشگاه زبان و... در اسرع وقت محقق خواهد شد و موانع آنها مرتفع خواهد گردید؛ ثانیاً درباره امکان بیشتر کمک گرفتن از کارشناسان به انحاء گوناگون اشاره کرد و گفت: گرنت و امکانات طرح‌های کارفرمایی، بویژه طرح اعتلا و ظرفیت جدید آیین‌نامه تشویقی در این باره گره‌گشایی خواهد کرد. رئیس پژوهشگاه سپس با توضیح ضرورت برنامه‌ریزی به منظور افزایش خروجی پژوهشکده‌ها ازجمله انجام به موقع طرح‌های پژوهشی موظف یا فعالیت‌های جانبی اعم از طرح‌های کارفرمایی یا طرح‌های کاربردی، ارائه طرح در چارچوب طرح جامع اعتلای علوم انسانی و... را یادآور شد و تأکید کرد حاصل این فعالیت‌ها، شکوفایی و افزایش فعالیت‌ها و خروجی‌محوری هرچه بیشتر بخش‌های مختلف پژوهشگاه خواهد بود.

دکتر قبادی همچنین بر اهمیت و ضرورت ضرورت تعامل مثبت و سازنده و همکاری میان اعضای هیأت علمی با بخش‌های مختلف پژوهشگاه، بویژه پژوهشکده کاربردی‌سازی علوم انسانی تأکید و اظهار امیدواری کرد که این تعامل و همکاری، موجب تقویت و صعود جایگاه پژوهشگاه در عرصه‌های مختلف علمی و اجرایی در میان‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات و سازمان‌های پژوهشی و علمی شود. وی همچنین گفت: ما می‌توانیم با تداوم همدلی و همفکری از ظرفیت‌های گوناگون داخل پژوهشکده بیش از پیش بهره‌مند باشیم.

 

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :