گزارشی از نشست «ورزش، سلامت، تغذیه»

۱۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۰ کد : ۱۵۸۰۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۶۵۴


به مناسبت 26 مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش نشستی با عنوان «ورزش، سلامت، تغذیه» به همت معاونت فرهنگی- اجتماعی در روز سه شنبه 25 مهرماه در سالن حکمت پژوهشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر کسرایی معاون فرهنگی- اجتماعی ضمن تشکر از همکاران فعال در بخش ورزشی تأکید کرد: «اهمیت ورزش بر کسی پوشیده است، اما در مورد کارمندان که از تحرک کمتری نسبت به سایر اقشار جامعه برخوردارند، اهمیت آن دو چندان می گردد. ضمن آنکه استرس، غذا و آلودگی هوا هم هست. لذا باید با برنامه ریزی که در سازمانهای دولتی صورت می گیرد، ورزش در بین کارمندان روز به روز گسترش بیشتری پیدا کند».




دکتر کسرایی خاطر نشان کرد: « اگر ورزش با نشاط صورت گیرد می تواند بخشی از این مشکلات را کاهش دهد. بخش ورزش خدمتی است که می تواند در این مسیر کمک کند.به همین لحاظ است که معاونت فرهنگی- اجتماعی پژوهشگاه تلاش نموده تا با برگزاری مسابقات متعدد ورزشی، زمینه فعالیتهای ورزشی همکاران را فراهم نماید و تمام هدف ما این است که  سلامت، نشاط و تندرستی در پژوهشگاه ارتقاء ببخشیم البته این امر مستلزم همکاری و خواستن خود عزیزان است و ما هم در حد توان در خدمت شما خواهیم بود».

 در ادامه این نشست دکتر هادی میری از اساتید دانشگاه پیرامون اهمیت ورزش و سلامتی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: «برای من  خیلی تعجب برانگیز بود که تا این حد از چنین برنامه ای استقبال شده و این نشان می دهد که پژوهشگاه علوم انسانی به ورزش توجه لازم را دارد».

وی در ادامه این نشست به برخی مشکلات جسمی کارمندان اشاره کرد و اظهار داشت: «بسیار از صندلی ها و وسایل ادارات استاندارد لازم را ندارد. عدم درست نشستن و یا عدم تحرک کارمندان این مشکلات را تشدید می کند».




در ادامه این مراسم خانم هرمزی مسئول ورزش پژوهشگاه،گزارشی از فعالیتهای 6 ماه نخست سال 1396 ارائه کرد و تأکید کرد: «اگر برنامه های ورزش پژوهشگاه در سالهای گذشته با حال حاضر مقایسه گردد، معلوم می شود که تا چه میزان وضعیت ورزش بهبود یافته و در جهت سلامت همکاران تلاش شده است. کمیته ورزش در این سالها فعال بوده و برنامه ریزی گسترده ای را جهت ارتقای این وضعیت انجام داده است».

وی با دعوت از همکاران خانم پژوهشگاه جهت مشارکت بیشتر در برنامه های ورزش پژوهشگاه اظهار داشت: «هدف صرفاً ورزش قهرمانی نیست، بلکه هدف اصلی توسعه سلامت و عمومی کردن ورزش است. در شش ماهه اول امسال هم کلاسهای یوگا برای خانمها و آقایان برگزار کردیم.  در کنار آن امکان استفاده از استخر را فراهم کردیم. علاوه بر این مسابقات والیبال، فوتبال  و بدمینتون را برگزار کردیم».

وی در مورد برنامه های آتی در حوزه ورزش پژوهشگاه  خاطر نشان کرد: « در 6 ماهه دوم  با توجه به آب و هوا به سراغ ورزشهایی رفتیم که می توانیم در داخل سالن برگزار کنیم. در این برنامه های فوتبال دستی، دارت، پینگ پنگ و شطرنج در نظر گرفته شده است. در ضمن کارگاههای آموزشی کار با دستگاه (اگر موافقت شود) برگزار خواهد شد.  در کنار آن ورزش دانشجویان است که هم برای استفاده از سالن و هم برای مسابقات آنها برنامه ریزی شده است».

در انتهای این نشست ضمن اهدای هدیه ورزشی برای همه حاضران در نشست، از تیمهای اول تا سوم فوتبال و والیبال در بخش آقایان و همچنین سه نفر اول مسابقات بدمینتون در بخش خانمها و آفایان تقدیر به عمل آمد و هدایایی به رسم یادبود به ایشان اهدا شد. بر این اساس نتایج مسابقات ورزشی پژوهشگاه به شرح ذیل می باشد:

 1. مسابقات والیبال (ویژه آقایان): 10 تیم 4 نفره، جمعا 40  نفر، برگزاری مسابقات طی دو هفته

مقام اول: تیم آسمان آبی: آقایان: صحبت الله مداحی، محمدعلی رحیمی، حسین گودرزی، سعید اسماعیلی.

مقام دوم: تیم نقلیه: آقایان: محمد غیاثوند، حقی، مظفر سوری، خداداد بندی.

مقام سوم: تیم گرداب، آقایان: بهزاد اصغری، حسین نیک بخش، محمد درویش، اسلام نوروزی.







2. مسابقات بدمینتون (ویژه بانوان): 10 نفر، برگزاری طی دو روز.

مقام اول: خانم سمانه خودچیانی

مقام اوم: خانم فاطمه بدوی

مقام سوم: خانم الهام بهنام زاده






3. مسابقات بدمینتون (ویژه آقایان): 20 نفر. برگزاری مسابقات طی یک هفته

مقام اول: آقای محمد درویش

مقام دوم: آقای امیر اعتمادی

مقام سوم: آقای حبیب صحرایی

4. مسابقات فوتبال (گل کوچیک، ویژه آقایان) 12 تیم چهارنفره، جمعا 48 نفر. برگزاری مسابقات طی یک هفته.

مقام اول: تیم معاونت فرهنگی، آقایان: بهنام گودرزی، منوچهر صابر، رضا اسماعیلی،مهدی صالحی.

مقام دوم: تیم عدالت، آقایان: حسین گودرزی، صحبت الله مداحی، ستار توکلی، حسن مرادخانی.

مقام سوم: تیم بنیاد، آقایان:مسعود امیرخانی، مرتضی عباسی، قاسم اسلامی، هادی داورزنی.





































کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :