نشست «زن، رسانه و دفاع مقدس» برگزار می شود

۰۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۳ کد : ۱۵۶۱۵ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۰۸۵

گروه پژوهشی مطالعات زنان پژوهشکده مطالعات اجتماعی با همکاری پژوهشکده تاریخ اجتماعی ایران و معاونت فرهنگی اجتماعی نشست علمی با عنوان «زن، رسانه و دفاع مقدس» با حضور دکتر فاطمه داداشیان (عضو هیات علمی دانشگاه امیر کبیرو مدیر کل دفترآموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، زهرا الماسیان (رزمنده و جانباز دفاع مقدس)، دکتر فاطمه راکعی (عضو هیات علمی پژوهشکده زبانشناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، دکتر محمود کریمی علوی (رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات) برگزار می کند.

موضوع زنان، رسانه و دفاع مقدس از دو منظر قابل بررسی است. ابتدا نقش رسانه در انتقال تجربیات و سوابق حضور زنان برای نسل اینده است و دیگری، زنانی که به مثابه رسانه در دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند. زنانی که برای رزمندگان شعر، داستان، حماسه نوشتند، موسیقی، فیلم و تئاتر ساختند، عکس، خبر و گزارش تهیه کردند، شهید،جانباز و اسیر شدند را نباید از نظر دور داشت. اشعار شورانگیز سپیده کاشانی، سیمین دخت وحیدی و طاهره صفارزاده، حماسه ساز بزرگمردان بود. بدین منظورهمزمان با هفته دفاع مقدس گروه مطالعات زنان پژوهشکده مطالعات اجتماعی با همکاری پژوهشکده مطالعات تاریخی در صدد است به منظور پاسداشت مقام زنانی که در دفاع مقدس حماسه آفریدند و در سنگرهای مختلف جبهه و پشت جبهه به مصاف دشمنان رفتند، همچنین نقش رسانه در ثبت این ایام و انتقال این تجربیات به نسل های آینده، نشستی تخصصی با عنوان «زنان، رسانه و دفاع مقدس» برگزار کند. حضور زنانی که خود در این جبهه ها رسانهٔ زنده ای از این نبرد به شمار می آیند، مردانی که شاهد این فداکاری ها  بودند و محققانی که در این خصوص قلم زده اند، سخنرانان این نشست علمی خواهند بود.

دبیر این نشست دکتر الهام ملک زاده (هیات علمی گروه پژوهشی تاریخ اجتماعی ایران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) می باشند.

زمان: دوشنبه 3 مهرماه1396، ساعت 16 الی 18

محل برگزاری: بزرگراه کردستان، خیابان دکتر صادق آیینه‌وند (64 غربی)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،  سالن اندیشه



کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :