دکتر قبادی: دکتر بروجردی آیینه تمام نمای ارزش های انقلاب است

۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۴ کد : ۱۵۵۷۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۱۶۰
<span style="text-align: justify; font-size: 12px;">مراسم نکوداشت، تودیع و معارفهٔ معاونت  فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه برگزار شد</span>
دکتر قبادی: دکتر بروجردی آیینه تمام نمای ارزش های انقلاب است

مراسم نکوداشت، تودیع و معارفهٔ معاونت  فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه روز یکشنبه 19 شهریور، با حضور رئیس پژوهشگاه، معاونین، اعضای هیأت علمی و  جمعی از کارکنان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: این مراسم، مراسم خداحافظی و وداع با سرکار خانم دکتر بروجردی نیست بلکه این مراسم مناسبت و تمهیدی برای نکوداشت ایشان و قدردانی و ابراز مهر نسبت به خدمات ملی و سازمانی ایشان است.

دکتر قبادی در ادامه به توانمندی ها و قدرت مدیریت دکتر بروجردی اشاره کرد و گفت: تجربه های مدیریتی خانم دکتر نشان داده است که ایشان در سمت‌ها و پست های مختلف قابلیت و کارایی بالایی از خود نشان داده اند. و درسی که ما می‌توانیم با یک نگاه بازشناسانه از دکتر بروجردی بگیریم این است که اصالت منافع سازمانی را بر هر تعلق دیگر ترجیح دهیم و به وظایف مدیریتی التزام و تعهد داشته باشیم. 

در ادامه دکتر قبادی به ویژگی های شخصیتی دکتر بروجردی اشاره کرد و گفت: فداکاری در مسائل سازمانی یکی از ویژگی های برجسته ایشان است چرا که کمتر کسی پیدا می شود که در شأن و جایگاه دکتر بروجردی تردید داشته باشد. ایشان با پایبندی به وظایف خود در حوزه معاونت هیچگاه در انجام وظایف خود تردیدی نکردند. خلاقیت و نوآوری و ابتکار ایشان در حوزه معاونت از دیگر ویژگی های وی است که توانستند در این دوره سفرهای علمی برای اساتید و دانشجویان در استان های مختلف فراهم کند که این امر عین پویندگی سازمان است و قابل ستایش است. قدرت خلق فرصت و ارتقای اعتبار ملی برای سازمان از جمله دیگر ویژگی ها است که وی طراز اول را  در این زمینه دارد و این سرمایه ضمنی نیازمند کشف و امتیاز دادن برای اداره سازمان است.

ویژگی دیگر وی داشتن مجموعه ای از صفات چون دیانت، تعبد و روشن بینی است؛ شاید ما در ارتباطات خود تعادل چندانی نداشته باشیم اما به‌دلیل احساس تعهد و ایفای وظیفه سازمانی و ملی وگیره خوردگی عمیق وی با ارزش های انقلاب تحمل همه چیز برایشان آسان بود. از این جهت اگر نتوانم به عنوان سرمایه بی بدیل از ایشان یاد کنیم دست کم به عنوان سرمایه ای کم بدیل تلقی می شوند.

جمع آداب دانی و التزام به ادب، از دیگر ویژگی های ایشان است. گاهی انقلابی بودن، بی ادبی و فرهنگ ناشناسی را تلقی می کند اما ما یک ملت متمدن هستیم و دین ما سرشار از اخلاق است و نمی توان گفت که ادب نداریم و آداب نمی دانیم. جمع بین آداب و ادب ظرافت خاص و ویژه ای است که انسان باید هم آداب را بداند که چگونه با بقیه سلوک می کند و هم به ادب ملتزم باشد، دکتر بروجردی از این نظر سرشار از اخلاص هستند. ویژگی دیگر وی، سعه صدر، گشاده نظری و فداکاری است. ایثار و فداکاری دکتر بروجردی و تشخیص منافع سازمانی و انقلابی مشکل گشای بسیاری از مسائل بود. روحیه انعطاف پذیری معقول، مصلحت بینی راهبردی و عقلانیت متعین از جمله برکاتی است که به لطف خداوند در نهاد دکتر بروجردی قرار دارد. بنده دکتر بروجردی را به لحاظ ارزش مداری و پایبندی به ارزش ها، آیینه تمام نمای ارزش های انقلاب اسلامی می دانم.

دکتر قبادی در پایان سخنان خود از دکتر کسرایی به جهت قبول این مسئولیت قدردانی و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم دکتر علم الهدی، معاون پژوهشی پژوهشگاه تصدی دکتر بروجردی در حوزه معاونت را برخواسته از تجربه، پختگی و اصالت ایشان دانست و اشاره کرد، مدیریت انسان مدارانه دکتر بروجردی شایسته تقدیر است و امید است با توجه به  مدیریت  انسان مدارانه خود ارتقا پیدا کنند و بواسطه حضور انسان هایی همچون ایشان و  با  مدیریت انسان مدارانه در مدیریت کشور ارتقا یابد.

در بخش دیگری از مراسم، دکتر ربانی‌‍زاده، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع نیز گفت: دکتر بروجردی در حوزه معاونت بسیاری از کارها را از صفر شروع کردند و برنامه های ارزنده ای برگزار کردند. از جمله برگزاری سفرهای علمی، نشست ها، مناظره ها و... . وی همچنین اشاره کرد دکتر بروجردی یکی از مدافعین مدیریت خانم ها بودند و همواره توانایی های خانم ها را مورد تایید و تشویق قرار می دادند تا از مدیریت آنها در پژوهشگاه بهره‌مند شویم.

در ادامه دکتر بروجردی ضمن تشکر از دست اندرکاران پژوهشگاه در خصوص تدارک چنین مراسمی، گفت: با وجود تصدی مسئولیت جدید هنوز خود را متعلق به پژوهشگاه می دانم و در جهت رشد و توسعه علمی این پژوهشگاه تلاش خواهم کرد.

دکتر بروجردی اشاره کرد: آنچه برای من بخصوص در حوزه فرهنگ دغدغه بود، تعمیق و تعمیم فرهنگ است، تعمیق از این جهت که تولیدات علمی و فرهنگی پژوهشگاه باید در جامعه نفوذ و رسوخ پیدا کند و مرجعی برای علم و دانش در سطح جامعه قرار گیرد. و تعمیق از این جهت که تولیدات علمی و فرهنگی باید تداوم داشته باشد و به جوامع و دیگر فرهنگ ها منتقل شود. از این جهت در سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز مکانی برای توسعه علم و مفاهیم علمی برای نسل آینده فراهم شده است تا افراد صاحب نظر، نظرات و انتقادات خود را ارائه کنند.

وی همچنین از دکتر کسرایی به جهت قبول مسئولیت این معاونت تشکر کرد.

در پایان این مراسم هدایایی از سوی ریاست، معاونت ها، پژوهشکده ها و مراکز مختلف  به رسم یادبود به دکتر بروجردی اهدا شد.












































فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :