امضاء تفاهم نامه پژوهشگاه با دانشگاه هانکوک کره جنوبی

۱۹ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۳ کد : ۱۵۴۱۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۳۲۸۰
امضاء تفاهم نامه پژوهشگاه با دانشگاه هانکوک کره جنوبی

نشست مشترک رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با پروفسور دال سیونگ یو، استاد دپارتمان زبان فارسی و نماینده دانشگاه مطالعات بین‌المللی هانکوک کره جنوبی برگزار شد. در این نشست دکتر حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، بر توسعه و گسترش‌ همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه هانکوک تأکید کرد و  پروفسور دال سیونگ یو نیز خواهان افزایش تبادلات فرهنگی بین دانشگاه هانکوک و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی شد.
در ادامه طرفین تفاهم نامه ای را امضاء کردند که از زمینه های همکاری پژوهشگاه و دانشگاه هانکوک (کره جنوبی) مورد نظر در این تفاهم‌نامه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1- همکاری و مشارکت در اجرای طرح­های تحقیقاتی در زمینه مطالعات ایران شناسی، مناسبات فرهنگی و تاریخی ایران و کره جنوبی 
2ـ فرصت های مطالعاتی برای استادان 
3ـ همکاری و مشارکت در برگزاری سخنرانی‌ها، کارگاه های آموزشی، میزگردها، گردهمایی‌های علمی و دیگر فعالیتهای علمی داخلی یا بین المللی مورد توافق طرفین.
4ـ تبادل اطلاعات علمی و فراهم کردن امکان دسترسی آسان به منابع علمی شامل کتب، نشریات، و ....
5- تبادل استادان برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت.
لازم به ذکر است، پروفسور دال سیونگ یو (Prof. Dr.In Chul Kim President Hunkuk University of Foreign Studies HUFS) مقالات متعددی را در مورد ایران به نگارش درآورده است که از آن جمله می‌توان به «بررسی مقایسه‌ای مبانی متافیزیکی نظریه سیاسی در ایران و چین باستان»، «بنیادگرایی خاورمیانه در برابر سرمایه‌داری»، «فرهنگ سیاسی و توسعه سیاسی مطالعه تطبیقی کره و ایران»، «خاوورمیانه؛ عرصه رویارویی گفتمان سلطه جویی و گفتمان سلطه ستیزی» و «جهانی شدن و  بی‌ثباتی جهانی» اشاره کرد.
در پایان مراسم نیز دکتر قبادی هدایایی به رسم یادبود به میهمان کره ای تقدیم کرد.



فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :