دکتر قبادی در گفتگو با ایسنا: ضرورت بسط علم از طریق تعاملات بین‌المللی برای حل بحران‌های اجتماعی

۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۵۳۵۳ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۴۹۸
دکتر قبادی در گفتگو با ایسنا: ضرورت بسط علم از طریق تعاملات بین‌المللی برای حل بحران‌های اجتماعی


رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: باید از طریق افزایش تعاملات بین‌المللی نافع و مشتری‌مدار کردن، علم را در کشور بسط دهیم تا از این طریق به رفع بحران‌های اجتماعی بپردازیم.

حسینعلی قبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در برنامه راهبردی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هفت راهبرد کلان داریم که ازجمله آنها توسعه «پژوهش» و استقرار و توسعه «مدیریت دانایی‌محور» است،‌ اظهار کرد: با توجه به رویکرد برنامه راهبردی، بنای ما تقویت پژوهشگاه و حرکت در مرزهای دانش است.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با تاکید بر لزوم اسلامی شدن، بومی شدن، افزایش کارآمدی و روزآمدی پژوهشگاه، افزود: ازسویی دیگر باید از طریق افزایش تعاملات بین‌المللی نافع و مشتری مدار کردن، علم را در کشور بسط دهیم تا در جهت رفع مسائل و بحران‌های اجتماعی حرکت کنیم.

وی گفت: همچنین لازم است با دغدغه کاربردی‌سازی علوم انسانی با حرکت دانش‌بنیادی به ارائه خدمات به جامعه بپردازیم.

قبادی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت و ارتقای منزلت پژوهشگاه از طریق تحول و پیشرفت و جهش برنامه‌ای با ایجاد فرصتهای همه‌جانبه، تصریح کرد: تدقیق و تعمیق دستاوردهای پژوهشی و افزایش سرانه تولید علم (مقاله)، ترویجی‌سازی علوم انسانی از طریق کارگاه‌ها، نشست‌ها و همایش‌ها و توسعه تعاملات و ارتباطات داخلی و گسترش ارتباطات بین‌المللی از جمله مباحثی هستند که اساس افزایش کیفیت و ارتقای منزلت پژوهشگاه محسوب می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تاکیدکرد: سیاست‌های برنامه توسعه راهبردی پژوهشگاه بر تقویت این موارد استوار شده است که جهت ارتقای منزلت اعضای هیات علمی پژوهشگاه، سیاست‌های تشویقی و ارتقای هرم تخصصی در پیش گرفته شد.

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :