دیدار رئیس پژوهشگاه با اعضای پژوهشکده زبانشناسی

۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۵۳۲۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۷۸۴
دیدار رئیس پژوهشگاه با اعضای پژوهشکده زبانشناسی

در ادامه نشست‌های دوره‌ای رئیس پژوهشگاه با اعضای پژوهشکده‌های مختلف، دکتر قبادی روز دوشنبه 22 خرداد با حضور در شورای عمومی پژوهشکده زبانشناسی و با اعضای هیأت علمی این پژوهشکده دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای جلسه، که دکتر علم‌الهدی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه نیز حضور داشت، دکتر عاصی، رئیس پژوهشکده زبانشناسی، ضمن سپاسگزاری از حضور دکتر قبادی در شورای عمومی این پژوهشکده، گزارشی از عملکرد پژوهشکده در سال 95 ارائه کرد و با اشاره به برخی مسائل و مشکلاتی که اعضای پژوهشکده با آنها مواجه هستند، از آنها دعوت کرد مسائل خود را با رئیس پژوهشگاه و معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی مطرح کنند.

اعضای هیأت علمی پژوهشکده با بیان موضوعاتی از قبیل: مسائل و مشکلات پدید آمده در فرایند بررسی طرحنامه‌های ارائه شده از سوی اعضای هیأت علمی در کمیسیون‌های تخصصی شورای پژوهشی، ضرورت استقلال بیشتر پژوهشکده در ارائه و تصویب طرحنامه‌ها، مسائل و مشکلات داوری‌های طرحنامه‌های ارسالی اعضای هیأت علمی، طولانی شدن فرایند تصویب طرحنامه‌های ارسالی به دبیرخانه طرح جامع اعتلا و ساماندهی علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور، وضعیت انتشارات و توزیع کتاب‌های منتشر شده، دور بودن ساختمان آموزش و محل تشکیل کلاس‌ها از ساختمان اصلی پژوهشگاه، اختصاص فضای فیزیکی مناسب به پژوهشکده، لزوم اختصاص فضای مناسب برای راه‌اندازی آزمایشگاه زبانشناسی، سیستم تهویه سالن جلسات پژوهشکده و... پرداختند.

در ادامه، دکتر قبادی ضمن ابراز مسرّت از حضور در میان اعضای پژوهشکده زبانشناسی، از این دیدار به عنوان فرصت مغتنمی برای آگاهی بیشتر از مسائل اعضای محترم هیأت علمی یاد کرد. رئیس پژوهشگاه با اشاره به کلیات مسائل مطرح شده، بر برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تغییر ساختار پژوهشگاه اشاره و تأکید کرد در صورتیکه فرایند تغییر ساختار به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات مطرح شده که به استقلال بیشتر پژوهشکده‌ها مربوط می‌شود، مرتفع خواهد شد. وی درخصوص طولانی بودن فرایند ارزیابی طرحنامه‌های ارسالی به دبیرخانه طرح اعتلا نیز گفت: مراحل مقدماتی تثبیت دبیرخانه و تصویب فرایندهای اجرایی آن انجام شده است و از این پس شاهد تسریع در این روند خواهیم بود. دکتر قبادی درخصوص فضای فیزیکی و محل ساختمان آموزش نیز با اشاره به فعالیت‌های بی‌وقفه و مداوم صورت گرفته طی چند سال اخیر به منظور تهیه فضای مناسب برای پژوهشگاه، از ادامه روند پیگیری این موضوع خبر داد و اظهار امیدواری کرد با عنایت به پیگیری‌های مستمر کارگروه اعاده املاک پژوهشگاه و جلسات متعدد با مدیران ذی‌ربط در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این مشکل نیز مرتفع گردد.

دکتر قبادی تشکیل کمیسیون‌های تخصصی شورای پژوهشی را یک ظرفیت تکمیلی برای شورای پژوهشی برشمرد که با بررسی طرحنامه‌های ارسالی اعضای هیأت علمی در این کمیسیون‌ها، علاوه بر اتقان بیشتر این طرحنامه‌ها منجر به تسریع در تصویب آنها در شورای پژوهشی شده است و از دکتر علم‌الهدی خواست گزارشی در این خصوص به اعضای حاضر ارائه دهد.

در ادامه، دکتر علم‌الهدی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، با اشاره به مشکلات و مسائل مطرح شده درخصوص نحوه ارزیابی طرحنامه‌ها در کمیسیون‌های تخصصی شورای پژوهشی، بر بررسی و رفع مسائل مطرح شده تأکید و به تسریع صورت گرفته در فرایند تصویب طرحنامه‌ها در شورای پژوهشی به عنوان دستاورد مناسب این روند اشاره کرد.

دکتر علم‌الهدی با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص وضعیت انتشارات پژوهشگاه و سیستم توزیع کتاب‌های منتشر شده، بر پیگیری موضوع تأکید و با توجه به تصویب آیین‌نامه شورای انتشارات، اظهار امیدواری کرد برخی از مشکلات مطرح شده به زودی مرتفع گردد و گفت: البته در این زمینه نیز تاکنون جلسات متعددی برگزار شده و راهکارهای مختلفی پیشنهاد شده است و از تمام اعضای هیأت علمی نیز دعوت می‌کنیم در صورتیکه پیشنهادی در این زمینه دارند به دفتر معاونت ارسال نمایند.

در پایان این دیدار، دکتر قبادی بر اهمیت و ضرورت ضرورت تعامل مثبت و سازنده و همکاری دوسویه میان اعضای هیأت علمی با بخش‌های مختلف پژوهشگاه در جهت رفع مسائل و مشکلات مطرح شده تأکید و اظهار امیدواری کرد که این تعامل و همکاری موجب رشد هم­افزایی موجود و تقویت پژوهشگاه در عرصه‌های مختلف علمی و اجرایی شود.









فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :