گزارشی از نشست رابطه مطالعات بین رشته ای و علوم انسانی کاربردی

۰۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۲ کد : ۱۵۲۶۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۵۳۰


گروه مطالعات فرا رشته ای پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی کاربردی، نشستی با موضوع رابطه مطالعات بین رشته ای و علوم انسانی کاربردی، برگزار کرد. این نشست روز بیست و سوم بهمن ماه 1395 در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، برگزار شد. سخنرانان نشست مذکور، دکتر مهدی معین زاده و دکتر هادی وکیلی، از متخصصان حوزه فلسفه علم و عرفان و اعضای هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی بودند. همچنین دکتر امیر سپنجی، سرپرست گروه مطالعات فرا رشته ای پژوهشگاه نیز دبیری نشست مذکور را برعهده داشت.

سخنران اول این نشست، دکتر معین زاده بود که در صحبت هایش به ماهیت علوم انسانی و اجتماعی و واکاوی مفهوم کاربرد علوم از نگاه فلسفی و اجتماعی پرداخت. دکتر وکیلی نیز ضمن تشریح ابعاد جسم و روح، به دغدغه هایی در باره درمان روح و جسم بر مبنای تعالیم عرفانی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که با توجه به گستردگی مباحث و جمعبندی انجام شده از مطالب طرح شدخ در این نشست که به نوعی مقدمه مباحث اصلی بود، تصمیم بر آن گرفته شد که ادامه مباحث دو سخنران خاضر در نشست به جلسات بعدی موکول شود. در پایان نشست نیز، پس از مرور نکات اصلی از جانب دبیر نشست، سخنرانان پرسش های حاضران را پاسخ دادند.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :