«همایش مناسبات دولت و مردم » فردا برگزار می شود

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۶ کد : ۱۵۰۷۵ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۱۸۳
همایش مناسبات دولت و مردم اولین همایش از مباحث تاریخ سیاسی ایران است که مناسبات ملت و دولت در تاریخ ایران را از منظر متفکران به بحث می‌گذارد تا آشکار شود که آنها با استاده به چه نوع داده های تاریخی و با اتکا بر چه مفاهیم و مباحث نظری به تبیین مناسبات دولت و ملت در تاریخ ایران پرداخته‌اند. در این همایش کوشش می شود تا آراء همه متفکران و صاحب نظران دوران پیشامدرن و مدرن این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.
همایش «نقد آراء و نظریه های صاحب نظران پیرامون مناسبات دولت و مردم در تاریخ ایران » توسط پژهشکده علوم تاریخی پژوهشگاه علوم انسانی و انجمن ایرانی تاریخ در روز یکشنبه سوم اردیبهشت 1396 ساعت 9 صبح در محل ساختمان پژوهشگاه علوم انسانی برگزار می گردد.
تعداد چکیده و مقالات رسیده به دبیرخانه همایش بالغ بر 100 عنوان بوده است که پس از داوری و ارزیابی مقالات، تعداد 14 مقاله جهت ارائه سخنرانی پذیرفته شده است. اولویت در خصوص پذیرش مقالات رعایت دقیق موضوع نقد آرای متفکران و صاحب نظران پیرامون مناسبات دولت و مردم بوده است و از پذیرش موضوعات و مقالات مشابه و حتی نزدیک به موضوع همایش خودداری گردید.
 این همایش در 4 نشست تخصصی در یک روز در دو بازه زمانی صبح و عصر برگزار خواهد شد. نشست اول با حضور اساتید صاحب نام علوم سیاسی برگزار خواهد شد . جناب آقای دکتر مقصود فراستخواه، دکتر احمد گل محمدی و دکتر حاتم قادری به ایراد سخنرانی پیرامون مسائل نظری و مفهومی مناسبات دولت و مردم می پردازند. نشست دوم همایش مربوط به آرای متفکران و اندیشمندان سنتی و شرق شناسان است. آقایان دکتر رضوی خراسانی، فریدون الهیاری، رضا بیگدلو و سرکار خانم دکتر دلیر به ابراد سخنرانی خواهند پرداخت. نشست سوم از اهمیت بالایی برخوردار است .
 این نشست مربوط به آرای متفکران مدرن و اندیشمندان معاصر ایران در خصوص رابطه دولت و ملت است . این حوزه در میان متفکران حاضر علوم انسانی کشور، بسیار پر چالش و پر بحث دنبال می شود. آقایان دکتر سادات بیدگلی، ملایی توانی، شاکری و اکبری به ایراد نقطه نظراتشان خواهند پرداخت.. نشست آخر همایش پیرامون مباحث نظری است. دکتر حسینعلی نوذری ، علی جنادله و ابراهیم توفیق سخنرانان بخش پایانی همایش خواهند بود.
پس از پایان همایش مجموعه مقالات آن در مجلدی با عنوان همایش ، چاپ و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

برنامه سخنرانی های همایش

نقد آراء و نظریه صاحب نظران پیرامون مناسبات دولت

و مردم در تاریخ ایران

زمان یکشنبه 3 اردیبهشت ماه 96

ساعت 9 الی 17

محل برگزاری: بزرگراه کردستان، خیابان دکتر صادق آیینه‌وند (64 غربی)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن حکمت

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/31/45641.jpg



کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :