برگزاری جلسه کارگروه های علمی طرح جامع اعتلاء و ساماندهی علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور

۲۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۳ کد : ۱۴۸۴۳ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۹۱۶
برگزاری جلسه کارگروه های علمی طرح جامع اعتلاء و ساماندهی علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور


کارگروه های سه گانه طرح اعتلاء روز دوشنبه 25 بهمن 95 با برگزاری جلساتی، طرح های پژوهشی پیشنهادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این جلسات که با حضور اکثریت اعضا از میان اعضای هیات علمی پژوهشگاه و دیگر استادان و شخصیت های علوم انسانی کشور تشکیل شد، حاضران ضمن تاکید بر محور قرار دادن توجه به مسئله علوم انسانی در ایران و ضرورت ارتقاء آن، برخی از طرح های پیشنهادی را تصویب کردند و برخی دیگر را مستلزم انجام اصلاحات دانستند. در پایان این جلسات، دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه با ابراز رضایت از کیفیت بحث ها گفت: خوشبختانه بحث ها بسیار سطح بالا و طراز اول بود که از دبیرخانه طرح جامع اعتلاء و ساماندهی علوم انسانی می خواهیم متن این بحث های مفید را در اسرع وقت منتشر کنند که قطعا برای کل کشور و علوم انسانی آموزنده و مفید خواهد بود.
وی افزود: امیدی که ما برای شکل گیری شبکه نخبگانی داشتیم به حول و قوه الهی محقق می شود و به عینه می بینیم جمع افتخار آمیز کم بدیل دانشمندان طراز اول مومن شکل گرفته که با عشق به وطن، انقلاب، علم و حکمت فعالیت می کنند.

در ادامه سخنان دکتر قبادی، دکتر فرهاد زیویار، دبیر شورای علمی طرح اعتلا و ساماندهی علوم انسانی، گزارش کوتاهی از عملکرد کارگروه های مختلف طرح اعتلاء ارائه کرد و از مدیران کارگروه ها درخواست کرد گزارش مبسوط مباحث را ارائه کنند.
دکتر معین زاده، مدیر کارگروه "مبانی"، گفت: دو طرح کارگروه پس از بحث و بررسی مورد تصویب قرار گرفت. البته مقرر شد برخی نکات مطرح شده مورد توجه و مراقبت قرار گیرد. پس از وی، دکتر ملایی توانی، مدیر کارگروه "تاریخ"، نیز با ارائه گزارشی کوتاه یادآور شد: در کارگروه تاریخ سه طرح مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه دو طرح تصویب شد و با عنایت به گستردگی شرح خدمات، اعضای حاضر در کارگروه به این نتیجه رسیدیم که انجام این طرح ها در بازه زمانی یک سال ممکن نیست و بهتر است مجریان طرح این کار را یا در سه مرحله انجام دهند یا حداقل دو نفر صاحب تخصص به جمع خود اضافه کنند تا به پیشبرد طرح کمک شود. آخرین گزارش ارائه شده مربوط به کارگروه "کاربست" بود که دکتر حسنی فر از بررسی سه طرح و تصویب آنها گزارش خود را برای حاضرین ارائه کرد.
همچنین دکتر قبادی در خاتمه مراسم یادآور شد: اعضای کارگروه ها اختیار دارند طرح های مطرح شده را به صورت مطلق رد یا قبول کنند یا اینکه طرحی را به صورت مشروط بپذیرند و در مجموع اعضای حاضر می توانند از این اختیار قانونی خود استفاده کنند.

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44712.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44711.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44714.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44715.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44705.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44710.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44708.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44706.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44707.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44709.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44701.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44713.JPG














فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :