پیام تسلیت هیأت رئیسه پژوهشگاه در پی ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۷ کد : ۱۴۶۵۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۶۳۶
پیام تسلیت هیأت رئیسه پژوهشگاه  در پی ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ

وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدیلًا/ سوره احزاب ؛ آیه ۲۳

از شمار دو چشم یک تن کم                                   وز شمار خرد هزاران بیش

 درگذشت مجاهد نستوه و یار دیرین و محبوب حضرت امام خمینی (قدس‌ا... نفسه الزکیّه) و ستون مستحکم انقلاب اسلامی، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (رضوان ا... تعالی علیه) که یکی از چهره‌های تاریخ‌ساز و ماندگار در تاریخ معاصر ایران‌زمین خواهد بود، و به تأسی از سلف صالح خود، امیرکبیر، دل در گرو تعالی و توسعه ایران داشت، برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور که حمایت‌های مجدانه و همراهی مشفقانه ایشان با توسعه علمی و فرهنگی کشور را به خوبی به یاد دارد، ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر به شمار می‌آید و موجب تألم و تأثر شدید شده است.

تقارن این واقعه غم‌افزای با سالگرد آغاز خیزش انقلاب اسلامی مردم علیه نظام ظلم‌بنیاد سلطنتی، نشانه‌ای است بر جایگاه رفیع ایشان در پیشبرد نظام جمهوری اسلامی در دل حوادث و بحران‌های متعدد که این میسّر نبود جز با تکیه بر بینش و خردی که از فهم دینی، تاریخی و جامعه‌شناسانه وی برمی‌خاست. آن مرحوم در سرتاسر عمر خویش با وجود فعالیت‌های گسترده انقلابی، اجرائی و مشورتی، لحظه‌ای از تفحص علمی فارغ نبود و انتشار آثار بزرگ در حوزه مطالعات قرآنی و همچنین ثبت و ضبط دقیق و روزانه رخدادهای دهه‌های اخیر که منبعی الهام‌بخش برای پژوهش‌های متعدد دیگر خواهد بود، به درستی شاهدی بر این مدّعا است.

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ضمن عرض تسلیت به محضر امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و خانواده بزرگوار ایشان و عموم مردم شریف ایران بویژه جامعه دانشگاهی و اصحاب فرهنگ و اندیشه، برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل آرزو می‌کند و امیدوار است اهل دانش و پژوهش، از مآثر به‌جا مانده علمی ایشان برای ارتقای مقام معرفت در جریان بالنده تمدن ایرانی- اسلامی و فرهنگ انقلابی ایران به نحو احسن بهره ببرند.

هیأت رئیسه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

                                                   

 

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :