امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه با کمیسیون حقوق بشر اسلامی

۱۸ دی ۱۳۹۵ | ۲۲:۱۶ کد : ۱۴۶۵۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۴۷۴
امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه با کمیسیون حقوق بشر اسلامی


روز شنبه هجدهم دی ماه به همت معاونت فرهنگی-اجتماعی، تفاهم نامه ای بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و کمیسیون حقوق بشر اسلامی، در دفتر ریاست پژوهشگاه به امضاء رسید.
پیش از امضای تفاهم نامه دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی سخنانی کوتاه آمادگی پژوهشگاه برای همکاری مشترک علمی با نهادهای حقوق بشری را اعلام و به برخی زمینه های و ظرفیت های همکاری اشاره کرد. سپس دکتر اشرف بروجردی معاون فرهنگی-اجتماعی پژوهشگاه طی سخنانی گفت: خوشبختانه همکاری پژوهشگاه و کمیسیون حقوق بشر اسلامی از مدتی قبل در قالب برگزاری جلسات  و کارگاه هایی شروع شده است و امیدواریم زمینه های همکاری با انعقاد تفاهم نامه بیشتر شود و ما بتوانیم جهت عملیاتی شدن تفاهم نامه گام هایی اساسی برداریم و از مجموعه اساتیدی که کمیسیون با آنها مرتبط است، استفاده کنیم و این همکاری را تداوم بخشیم.

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43955.JPG

در ادامه دکتر علم الهدی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی نیز اظهار داشت: تصور می کنم با توجه به شرایط بین المللی که ایران در بحث حقوق بشر دارد، این تفاهم نامه می تواند زمینه های علمی این همکاری را بیش از پیش فراهم کند و همچنین مدخل خوبی برای معرفی این کمیسیون به مراکز علمی باشد.
دکتر علم الهدی با اشاره به بحث های حقوق بشر در رابطه با ایران گفت: بعد از بحث های هسته ای، حقوق بشر مهم ترین مسأله ای است که در رابطه با ایران مطرحمی شود که کمیسیون حقوق بشر اسلامی هم به لحاظ تبلیغاتی و هم به لحاظ علمی می تواند در این زمینه مفید واقع شود.
وی افزود: کمیسیون حقوق بشر اسلامی می تواند به پژوهشگاه در زمینه مسأله شناسی کمک شایانی بکند زیرا این کمیسیون در خط مقدم مباحث حقوق بشر حضور دارد و با مسائل جهانی آن آشناست. در مقابل پژوهشگاه هم با بیش از صد عضو هیأت علمی می تواند طرح هایی در زمینه حقوق بشر اجرا کند. همچنین پژوهشگاه در زمینه حقوق بشر نیاز به همفکری و همکاری دارد تا بتوانیم از نظر اسلامی و فرهنگی نیز حقوق زنان را تبیین کنیم.

در ادامه دکتر محمدحسن ضیائی فر رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با تاریخچه کمیسیون حقوق بشر و اقدامات مختلفی که در این زمینه انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه یکی از خاصیت هایش این است که همکاری شخصی را به همکاری سیستمی ارتقاء می بخشد تا اگر مدیری جابه جا شود سیستم بتواند به همکاری خود ادامه دهد که امیدواریم امضای این تفاهم نامه زمینه های همکاری را بیش از پیش فراهم سازد.
لازم به ذکر است در این مراسم دکتر حبیب زاده مشاور حقوقی ریاست پژوهشگاه و دکتر امیری تهرانی زاده مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه نیز به اختصار در خصوص زمینه های همکاری طرفین توضیحاتی ارائه کردند تا در خاتمه تفاهم نامه به صورت رسمی به امضای طرفین برسد.

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43959.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43963.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43964.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43960.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43961.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43962.JPG








فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :