امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه با دانشگاه ادیان و مذاهب قم

۰۷ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۷ کد : ۱۴۶۱۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۰۷۸
امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه با دانشگاه ادیان و مذاهب قم

 

 


 

روز سه شنبه هفتم دی ماه تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانشگاه ادیان و مذاهب قم، در دفتر ریاست پژوهشگاه به امضاء رسید.

پیش از امضای تفاهم نامه دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی سخنانی گفت: پژوهشگاه یک سازمان پژوهشی است که به دلیل ساختار و توانمندی هایش واقعا ظرفیت فوق العاده ای برای جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی و حوزه علوم انسانی و تمدن فرهنگی دارد.

دکتر قبادی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت های خوبی برای همکاری پژوهشگاه و دانشگاه ادیان و مذاهب وجود دارد، بطور مثال هراندازه که بتوانیم در حوزه وحدت شیعه و سنی گام برداریم هم به انسجام ملی کمک کرده ایم؛ هم به تقویت و گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی.

همچنین دکتر قبادی به ظرفیت بالای مرکز اسناد فرهنگی آسیا و حوزه مطالعات زنان اشاره کرد و خواهان عملیاتی سازی زمینه های همکاری طرفین در اسرع وقت شد.


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43778.JPG


در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیدابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به ارتباط این دانشگاه با دانشگاه های مهم دنیا اشاره کرد و گفت: ما تعامل خوبی با دانشگاه های معتبر دنیا از قاره های مختلف داریم و دوره های ۱۵ روزه شناخت اسلام و تشیع را در قم برگزار می کنیم. در رشته های مختلف زنان هم فعالیت خوبی داریم و می توانیم از تجربیات پژوهشگاه که از مراکز بزرگ و شناخته شده علوم انسانی است نیز استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام نواب تأکید کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب دانشگاه تحصیلات تکمیلی و پژوهش محور است و بطور میانگین سالی ۴۰ کتاب در مورد ادیان مختلف منتشر می کند اما متأسفانه در ایران کتاب های مربوط به ادیان کم است که باید برخی عقب ماندگی های تاریخی مان را در این زمینه با تحقیق و پژوهش های بیشتر جبران کنیم.


در ادامه مراسم حجت‌الاسلام حدادی رئییس دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر سید سجاد علم الهدی معاون پژوهشی و تحصیلات پژوهشی پژوهشگاه، دکتر سیدرحیم ربانی زاده معاون اداری، مالی و منابع انسانی پژوهشگاه، اشرف بروجردی معاون فرهنگی_اجتماعی پژوهشگاه، دکتر ناهید مؤیدحکمت رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی، دکتر مریم قبادی رئیس پژوهشکده حکمت معاصر، دکتر مریم صانع پور مدیرگروه پژوهشی مطالعات زنان نیز هرکدام به اختصار در خصوص زمینه های همکاری طرفین توضیحاتی ارائه کردند تا در خاتمه مراسم نیز رسما تفاهم نامه به امضاء طرفین برسد.

 

 http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43783.JPG


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43782.JPG


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43784.JPG


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/43785.JPG

 

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :