برگزاری مراسم نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی و تجلیل از تلاش های علمی استاد

۱۵ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۴ کد : ۱۴۴۹۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۵۸۷
برگزاری مراسم نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی و تجلیل از تلاش های علمی استاد
عصر روز یکشنبه(۱۴آذرماه۹۵) مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی، نخستین رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس تهران، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس سازمان سمت، با حضور شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی، در سالن اجتماعات استاد مطهری دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.
از جمله شخصیت های حاضر در این مراسم می توان به حضور دکتر صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله محقق داماد، دکتر حسینعلی قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکتر مهدی گلشنی رئیس سابق پژوهشگاه، حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، دکتر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش، دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدزاده معاون دانشگاه تربیت مدرس تهران، دکتر غلام حسین زاده رئیس دانشکده علوم انسانی تربیت مدرس و ... اشاره کرد.
در ابتدای مراسم پیام تصویری، آیت الله جوادی آملی در این همایش منتشر شد. آیت الله جوادی آملی در این پیام گفت: جناب آیت الله احمدی جزو شخصیت های جامعی هستند که خدمات ارزنده ای هم در حوزه و هم در دانشگاه داشتند. شخصیت ایشان نمونه بارز وحدت حوزه و دانشگاه است. در اسلام آمده است: اگر کسی موحد شد و به قلعه توحید رفت هیچ گاه از او یک شر مطلق سر نمی زند. موحدها یا خیرشان محض است یا مقید و محدود ولی شر محض ندارند.
در ادامه مراسم سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:تبار فرهنگی این سرزمین را آیت الله احمدی و امثال او نگه می دارند و ما برای تداوم فرهنگ به حفظ ریشه های تنومندی مثل ایشان احتیاج داریم.
وی افزود: آیت الله احمدی از ریشه های فرهنگ و تمدن این کشور است و در دو سنگر دانشگاه و حوزه چشمه جوشانی برای تشنگان بوده است. ایشان از تبار علامه طباطبایی و بزرگان حوزه و دانشگاه مثل شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید مفتح هستند. امروز اگر بپرسید چرا از آیت الله احمدی تجلیل می کنیم بنده پاسخ می دهم چون می خواهیم فلسفه، اخلاق و معرفت را تجلیل کنیم. جامعه خسته امروز بیش از هر زمان دیگری به این گونه اشخاص نیاز دارد. روزگار با سرعت می گذرد و افرادی امسال آیت الله احمدی کمتر تکرار می شود.

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43232.jpg

ایشان به مثابه شهید مفتح، شهید بهشتی و شهید مطهری و به همان اندازه بر وحدت حوزه و دانشگاه نقش داشته اند. تبار فرهنگی این سرزمین را آیت الله احمدی و امثال او نگه می دارند و بنده در همینجا خدا را قسم می دهم که چراغ فروزان افرادی مثل دکتر احمدی همیشه روشن بماند تا حیات انسانی، حیات فرهنگی و حیات اخلاقی ما تداوم پیدا کند.
همچنین در این مراسم هدایایی به رسم یادبود و تجلیل معنوی از زحمات علمی و ارزنده حجت الاسلام والمسلمین احمدی اهداء شد که دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز لوحی یادبودی به همین منظور به استاد هدیه کردند.
در پایان این مراسم از کتاب "فیلسوف نظر و عمل" با موضوع ارج نامه استاد احمد احمدی رونمایی شد.

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43238.jpg

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43239.JPG


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43240.JPG


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43241.JPG


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43242.JPG



http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43243.JPG


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43244.JPG


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43245.JPG


فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :