برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی متون درسی رشته زبان و ادبیات فارسی

۲۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۴۲۹۳ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۷۰۲
برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی متون درسی رشته زبان و ادبیات فارسی

نشست تخصصی آسیب شناسی متون درسی رشته زبان و ادبیات فارسی امروز چهارشنبه ۲۸ مهرماه در دانشگاه نیشابور در حال برگزاری است.

گروه زبان و ادبیات فارسی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی با مشارکت دانشگاه نیشابور نشست تخصصی آسیب شناسی متون درسی رشته زبان و ادبیات فارسی را با هدف نقد و بررسی کتب و متون این رشته تحصیلی، برپا کرد تا از این طریق شرایط لازم برای بهبود کمی و کیفی، علمی و آموزشی منابع درسی را فراهم آورد.

دکتر قنوات، رئیس دانشگاه ، در آغاز مراسم ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان از برپایی این نشست به همت گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه نیشابور ابراز خرسندی نمود. وی در ادامه، از دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به عنوان یک چهره شاخص در زمینه علوم انسانی یاد کرد و از زحمات ایشان قدردانی نمود.

سپس دکتر قبادی عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به ایراد سخنرانی پرداخت. وی شادمانی خود را از حضور در نیشابور و در میان فرهیختگان حوزه علوم انسانی، ابراز داشت و افزود: نیشابور نگین فیروزه ای تمدن ایران اسلامی است، استمرار تنفس تمدن در این شهر آن را از محیطی جغرافیایی خارج کرده و به ساحتی تاریخی تبدیل کرده است. با چنین سابقه درخشانی، این شهر از ظرفیت و توان ایفای نقش در بازآفرینی تمدن گذشته خود برخوردار است. اکنون با وجود دانشگاه نیشابور، و پدیدار شدن بارقه امید و احتزاز پرچم علم و دانش در این شهر، امید است پیشرفت به این دیار باز گردد. اگرچه ارتقاء و اعتلاء دانشگاه نیشابور نیازمند به حمایت بیشتری از سوی مسئولان وزارتی و مسئولان ستادی است؛ که درخواست داریم حمایت خود را در این خصوص دریغ نکنند.

دکتر قبادی، حضور فرهیختگان و دانشمندان حوزه علوم انسانی در این نشست را بی نظیر دانست، همچنین مسئله مند پیش رفتن مباحث مورد نقد و بررسی در این محفل را یکی دیگر از ویژگی های مورد اهمیت آن برشمرد. وی در خصوص اهمیت این نشست گفت: مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شورای گسترش آموزش عالی، جهت بهره مند شدن از نتایج این نشست و کاربردی کردن آنها اعلام آمادگی کرده اند.

وی در پایان سخنان خود اشاره کوتاهی به تاریخچه ۵۰ ساله پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کرد و توضیحاتی در خصوص تدوین برنامه توسعه در  شورای بررسی متون ارائه کرد. ایشان تشکیل شبکه نخبگان علوم انسانی سراسر کشور را به عنوان بخشی از این برنامه معرفی کرد و همکاری مستمر فرهیختگان و فعالان این حوزه را با پژوهشگاه خواستار شد.



http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/42382.jpg




http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/42383.jpg




http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/42384.jpg




http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/42385.jpg





فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :