کارگاه آموزشی آموزش مهارتهای تفکر به کودکان و نوجوانان

۱۹ مهر ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۴۲۲۱ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۱۹۸
کارگاه آموزشی آموزش مهارتهای تفکر به کودکان و نوجوانان

 

 

گروه فلسفه برای کودکان  نوجوانان پژوهشکده اخلاق و تربیت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می کند:

 

کارگاه آموزشی آموزش مهارتهای تفکر به کودکان و نوجوانان

 

مدرسین: دکتر سعیدناجی، دکتر روح‌الله کریمی، دکتر مهرنوش‌هدایتی، خانم عسگری، خانم زمانی

با سابقه برگزلری دوره های مرتبط با موضوع فلسفه و کودکان، حلقه کند و کاو با کودکان، و اجرای ادواری و متعدد دوره ها در مدارس و فرهنگسراها

 

ذهن پرسشگر کودک، ارمغانی است که از همان اولین تجربه مواجهه او با دنیای پیرامون همراه اوست. این میل به ادراک و فهم هستی می تواند نقطه آغاز روشنی برای رشد ذهنی کودک باشد اما مهمتر از آن ایجاد بستری برای شکوفایی ذهن اوست. در این میان رها ساختن قوه تخیل و اندیشه کودک در فضایی مناسب در مقابل ایجاد فضای جبری برای آموختن آنچه شاید سؤال و دغدغه او نباشد موجب می شود تا تکیه او بیشتر از حافظه بر تأمل و استدلال و استنتاج باشد.

فلسفه برای کودکان این باور است که کودکان برای یاد‌گیری نیازی به اجبار و زور ندارند. بچه‌ها کنجکاوند و شگفتی بسیاری در برابر رخ‌داد‌های گیتی از خود نشان می‌دهند. فلسفه برای کودک روی این کنجکاوی طبیعی حساب می‌کند و به دنبال این است که از شگفتی آن‌ها نسبت به محیط پیرامون بهره‌ گیرد و به آن‌ها یاری رساند که نظر ویژه‌ی خودشان را بسازند و آن را بگویند. بچه ها توانایی طبیعی برای کنجکاوی، طرح پرسش و گفتگو را دارند و این‌ها توانایی‌هایی هستند که برای یاد‌گیری مورد نیازند.

«فلسفه برای کودک» به معنای آموزش «آراء فلسفی» و یا «تاریخ فلسفه» به کودکان نیست، بلکه به معنای پرورش قدرت تفکر و بالا بردن توانایی مباحثه در ایشان است.

با توجه به استقبال و تقاضای مخاطبان برای تکرار دوره، این کارگاه با هدف افزایش دانش مخاطبان در زمینه کلامی، اجتماعی،‌ فرهنگی، ادبی، فلسفی و ارتقای مهارت‌های تفکر از قبیل تفکر انتقادی، تفکر خلاقانه، تفکر مراقبتی،‌ پرسشگری، استفاده از معیارها در داوری، مهارت خوب شنیدن، مهارت گفتگوی منطقی، مهارت‌های اخلاقی و تصمیم‌گیری در سرفصل های ذیل برگزار می شود:

 

این دوره برای سه مقطع سنی کودکان 5 7 سال، کودکان 8 11 سال و کودکان 12 16 سال برگزار خواهد شد. محتوای هر کلاس متناسب با سن و با هدف کلی افزایش مهارت‌های تفکر تنظیم خواهد شد.

 

 

شرکت در این دوره برای تمامی کودکان و نوجوانان علاقه مند بلامانع است.

*

مدت زمان دوره : 12 ساعت ( 8 جلسه)

زمان برگزاری : روزهای پنج شنبه، ساعت 9 تا 10:30  (کودکان 5 تا 7 سال)

روزهای پنج شنبه، ساعت 10:30 تا 12 (کودکان 8 تا 11 سال)

روزهای پنج شنبه، ساعت 10:30 تا 12  (نوجوانان 12 تا 16 سال)

تاریخ شروع : 29 مهرماه 95

هزینه ثبت نام: 900,000 ریال

برای همکاران پژوهشگاه 450,000 ریال

***

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی http://www.ihcs.ac.ir/Pages/Features/Home.aspx?wid=162   مراجعه کنند.

تلفن مشاوره و ثبت نام : 88624485 سرکار خانم عبدالهی

 

نشانی ثبت نام و مکان برگزاری: تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند ( 6 غربی )- پژوهشگاه علوم­انسانی و مطالعات فرهنگی

نشانی پست الکترونیکی مرکز : workshop.ihcs@gmail.com   

  

کانال تلگرام مرکز :  @ihcsoe

 

مرکز آموزش‌های تخصصی­ کاربردی علوم­انسانی



http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/42092.JPG

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :