میزبانی پژوهشگاه از استادان علوم انسانی سوئیس

۰۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۲ کد : ۱۴۱۳۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۶۶۴


پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سوم مهرماه ۱۳۹۵ میزبان هیأت سوئیسی (۲۵ نفر) از استادان علوم انسانی، دانشجویان، کتابداران و اهل فرهنگ از دانشگاه معتبر سوئیس بود. در این نشست در خصوص زمینه مشترکات علوم انسانی بین ایران و سوئیس و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و همکاری دو جانبه بحث و گفتگوی علمی و دوستانه ای صورت گرفت.

در این جلسه اساتیدی همچون دکتر کریم مجتهدی، دکتر محمد کریمی‌علوی، دکتر رادفر، دکتر عبدالکریمی و خانم دکتر حسینی حضور داشتند. و نظرات خود را در حضور دانشجویان سوئیسی و اعضای هیأت علمی دانشگاه برن به سمع آنها رساندند. در این جلسه به یک نکته کلیدی و مهم هم اشاره شد و آن، تبادلات در حوزه کتاب بود. چراکه در این هیأت دو نفر از کتابدارهای دانشگاه برن سوئیس هم حضور داشتند که متخصصین حوزه کتابداری بودند و اعتقاد راسخی برای تبادلات فرهنگی و علمی  و نیاز به کتابخانه های قوی و سیستم ارتباطی که بتواند فراورده های علمی دو نهاد دانشگاهی برن و پژوهشگاه علوم انسانی را به‌هم اتصال دهد، داشتند. در این جلسه دکتر رادفر سرپرست کتابخانه حضور داشتند که قرار شد ریاست محترم پژوهشگاه و اساتیدی که در پژوهشگاه در حوزه کتابداری و بسط زیرساخت های کتابخانه ای پژوهشگاه صاحب نظر هستند، تشکیل جلسه دهند تا چارچوب تبادلات کتابخانه ای بین پژوهشگاه و دانشگاه برن بررسی گردد.

در این جلسه آقای بوسگن که رئیس دپارتمان ایران شناسی و فلسفه اسلامی در دانشگاه برن سوئیس است، عنوان کرد که علاقه دارد در دانشگاه مطبوعش تفاهم نامه ای با پژوهشگاه علوم انسانی منعقد کند و همچنین  دانشجویان فوق لیسانس و دکترا را به ایران اعزام کند. همچنین تمهیداتی ایجاد شود که دانشجویان پژوهشگاه و اساتید بتوانند برای فرصت‌های مطالعاتی یا ارائه کارگاه های کوتاه مدت آموزشی برای اساتید سوئیس و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه برن در حوزه های مختلف علوم انسانی، در آنجا حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است قرار است در آبان ماه هیأتی از پژوهشگاه برای شرکت در سمینار بین المللی هایدیگر در جهان اسلام عازم دانشگاه برن شوند. در نشستی که در آنجا با اساتید و روسای دانشگاه برن خواهند داشت که امکان برنامه ریزی برای فعال شدن و عقد تفاهم نامه بین دو مرکز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/41610.JPG



http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/41611.JPG




http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/41612.JPG




http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/41613.JPG

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :