اعزام اعضای هیئت علمی پژوهشگاه به همایش بین المللی شمس الحق تبریزی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی

۰۵ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۳ کد : ۱۴۱۳۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۷۹۹

معاونت فرهنگی و اجتماعی  پزوهشگاه ، پیرو برنامه ریزی برای سفرهای علمی در پژوهشگاه این بار ده نفر از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه را به مناسبت بزرگداشت سمش تبریز به "همایش بین المللی شمس الحق تبریزی " اعزام کرده است .

در این سفر هیئت اعزامی ابتدا و با وجود فرصت کم، در تبریز برخی مکان های تاریخی مانند مسجد کبود ، موزه زنده سفال و بازار این شهر و بازار مظفریه  بازار فرش را بازدید  کردند. سپس از تبریز به خوی عزیمت کردند و شب اول با حضور در آرامگاه شمس تبریز در مراسم گلباران مزار شمس شرکت کردند.

در این همایش روز اول و صبح سرکار خانم دکتر زهرا حیاتی یادداشت آقای دکتر محمد تقی پورنامداریان را قرائت خواهند کرد در این یادداشت آقای دکتر نامداریان به این پرسش پاسخ میدهند." این پرسش قدیمی هنوز تازه است که مولوی در مقام شیخی مدرسی در شمس تیریزی، این درویش آواره و دایم السفر چه دید که نیمی از عمر باقی مانده خود را در عشقی عظیم و شورانگیز نثار او کرد و خود چنان متحول شد که در وجود این عاشق شوریده و بی قرار، نشانی از آن شیخ مدرسی نماند؟"  روز دوم نیز کتاب آقای دکتر محمد تقی پور نامداریان با عنوان"داستان پیامبران در کلیات شمس" رونمایی خواهد شد.

روز اول در همایش پیام آیت اله حائری شیرازی به صورت نما آهنگ پخش سد و سپس آقای دکتر حسین سیوانی اصل خیر مقدم گفتند سپس آقای دکتر جسین عارف، خانم دکتر معدن کن، سرکار خانم دکتر حیاتی و در آخرین برنامه صبح قبل از ظهر استاد مصطفی ملکیان سخنرانی کردند.

 

















کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :