‌دیدار دکتر قبادی با اعضای پژوهشکده غربشناسی و علم ­پژوهی

۰۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۷ کد : ۱۴۱۲۱ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۰۲۸
‌دیدار دکتر قبادی با اعضای پژوهشکده غربشناسی و علم ­پژوهی

رئیس پژوهشگاه روز شنبه سوم شهریور 1395 با شرکت در شورای عمومی پژوهشکده غربشناسی و علم­پژوهی، با اعضای این پژوهشکده از جمله آقایان دکتر مهدی معین­ زاده، غلامحسین مقدم حیدری، علیرضا منجمی، علیرضا منصوری، مهدی بنایی جهرمی، مزدک رجبی، آقای امیر صادقی، خانم­ دکتر مریم صانع­پور و خانم معصومه دلدار دیدار کرد.

در ابتدای جلسه، دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه، ضمن تبریک عید سعید غدیر و گرامی­داشت هفته دفاع مقدس و شهدای گرانقدر میهن اسلامی و آرزوی صحت و سلامتی برای جانبازان عزیز کشور، و تبریک انتخاب دکتر معین­زاده به ریاست پژوهشکده غربشناسی و علم­ پژوهی و تشکر از اهتمام دکتر مقدم­حیدری، رئیس سابق پژوهشکده، در طول دوران تصدی ریاست پژوهشکده، ارتقاء وی به مرتبه دانشیاری را تبریک گفت. در ادامه دکتر قبادی با ابراز مسرّت از حضور در میان اعضای پژوهشکده، به تشریح اهداف حضور در این جلسات ذیل چهارمحور: پیگیری برنامه توسعه پژوهشگاه و بررسی میزان انطباق برنامه­ ها و عملکردهای پژوهشکده­ ها و مراکز با برنامه توسعه؛ بررسی ایفای نقش ملی و  فراملی پژوهشکده­ها و مراکز و گسترش ارتباطات علمی؛ بررسی ظرفیت های بالقوه پیش روی پژوهشکده­ها و مراکز و افزایش کیفیت برنامه­های آنها؛ و تعامل عمیق­تر با اعضاء پژوهشکده­ ها و مراکز و استماع مسائل و مشکلات عمومی آنان، پرداخت.  رئیس پژوهشگاه مهمترین هدف از این دیدارها را، تعمیق روابط عاطفی میان اعضای پژوهشگاه عنوان کرد و گفت: در یک سازمان دانشی داشتن روابط عاطفی خود سرمایه ­ای بزرگ برای انرژی­زایی در سازمان است و روابط انسانی متقابل، توانمندی سازمان دانشی را به خصوص در علوم انسانی دو چندان می­کند. در سنت­ها و میراث­های دینی و ایرانی ما نیز بر این موضوع با عنوان صلهٔ رحم تأکید شده است و ما باید برای تحقق این ظرفیت­ ها، فرصت­هایی را بیافرینیم.

سپس دکتر معین­ زاده، رئیس پژوهشکده، و سایر اعضای هیأت علمی پژوهشکده غرب­شناسی و علم­ پژوهی ضمن خیرمقدم به رئیس پژوهشگاه و تشکر از حضور ایشان در این دیدار، گزارشی از فعالیت­های پژوهشی پژوهشکده، مسائل و چالش­ های پیش روی پژوهشکده و اعضای هیأت علمی از جمله فرایند تصویب طرح­های پژوهشی، فرایند جذب و تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی پژوهشکده، دسترسی به بانک مقالات بین­ المللی و معتبر، جذب دانشجو در رشته فلسفه علم در فرایند تکمیل ظرفیت، و مسائلی درخصوص انتشار و پخش کتاب­های پژوهشگاه و وضعیت مجلات و مسائل آنها را مطرح کردند و خواستار حمایت بیشتر از فعالیت­ها و اعضای پژوهشکده شدند.

در خاتمه، دکتر قبادی ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه مسئولان پژوهشگاه از فعالیت­ های پژوهشکده، بر پیگیری­های لازم برای حل مسائل مطرح شده تأکید و اظهار امیدواری کرد بر پایه سازوکارهای قانونی، مسائل و مشکلات موجود در آینده نزدیک مرتفع گردد .





http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/41514.JPG




http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/41515.JPG


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/41518.jpg





فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :