خشونت بحران جهان امروز

۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۰ کد : ۱۳۹۹۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۵۶۴
خشونت بحران جهان امروز
رییس مرکز اسناد فرهنگی آسیا: اینکه خشنونت چیست و از کجا آمده باید در حوزه فرهنگ مورد بررسی قرار گیرد.

همایش روز ملی مردم شناسی که در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار ‌شد میزبان فرهیختگان و اندیشمندان حوزه مردم شناسی بود. از سخنرانان این نشست دکتر علیرضا حسن زاده (رییس پژوهشکده مردم شناسی)، احمد محیط طباطبایی ( مشاور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی) ، طاها هاشمی( معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی) و دکتر حمید تنکابنی ( رییس مرکز اسناد فرهنگی آسیای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) هریک از دیدگاهی به علم مردم‌شناسی پرداختند.

حمید تنکابنی رئیس مرکز اسناد فرهنگی آسیای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با تاکید بر برنامه راهبردی ۵ ساله مرکز اسناد فرهنگی آسیا با عنوان" صلح پایدار و جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری" گفت: خشنونت بحرانی است که امروزحوزه فرهنگ ایران، آسیا و جهان را فرا گرفته است.

وی افزود: اینکه خشنونت چیست و از کجا آمده جای تأمل دارد و باید در حوزه فرهنگ مورد بررسی قرار گیرد و رسالت اصلی اصحاب دانش در علوم انسانی این است که خشونت را مساله یابی کرده و با مطالعات مردم شناسی این مساله  مهم را تحلیل کنند.

او تصریح کرد: امروز دانش مردم شناسی باید استراتژی پاسخگویی به مسائل عصر حاضر را داشته باشد و صلح این یگانه راه همزیستی اقوام، فرهنگ و تمدن جز با شناخت مردم ممکن نیست. 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :