دکتر ناجی در گفت‌وگو با فارس: محتوای کلاس‌های متفرقه «فلسفه برای کودکان» استاندارد نیست

۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۸ کد : ۱۳۹۹۲ اخبار اساتید پژوهشگاه
تعداد بازدید:۱۹۸۴
دکتر ناجی در گفت‌وگو با فارس: محتوای کلاس‌های متفرقه «فلسفه برای کودکان» استاندارد نیست

عضو هیئت علمی گروه فبک پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: متأسفانه در برخی از کانون‌ها یا کلاس‌های متفرقه برای بچه‌ها دوره‌های فلسفه برای کودکان برگزار می‌شود که اینها بدون اساتید مجرب با محتوای غیر استاندارد است.


ترم تابستانی دانش‌آموزان شرکت کننده در مدرسه تابستانی فلسفه برای کودکان برای سه مقطع سنی امسال در حال حاضر برگزاری است.

وی در ادامه افزود: این کلاس‌ها برای بازه‌های سنی ۶ تا ۸ سال، ۹ تا ۱۱ سال و ۱۲ تا ۱۵ سال اکنون دائر است. این کلاس‌ها هفته‌ای دو جلسه توسط مربیان مجرب در پژوهشگاه براساس درخواست متقاضیان برگزار می‌شود و تا آخر شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.

ناجی با اشاره به اینکه دانش آموزان و فرزندان کارمندان و هیئت علمی‌های پژوهشگاه علوم انسانی و جمعی از متقضایان بیرونی در این دوره شرکت کرده‌اند، یادآور شد: این دوره حدود ۵۰ نفر بوده که بنا به درخواست متقضایان از ابتدای مهر نیز دوره بعدی را احتمالاً آغاز خواهیم کرد.

این عضو گروه فبک پژوهشگاه علوم انسانی درباره هدف از برپایی این کلاس‌ها گفت: طبق درخواست والدینی که تمایل داشتند فرزندانشان را به کلاس‌های متفرقه فلسفه بفرستند و همینطور کلاس‌هایی که متأسفانه بدون مجوز یا بدون مدرس مجرب در سطح شهر در کانون‌ها یا مراکز مرتبط به فرهنگسراها و شهرداری‌ها در حال برپایی است تصمیم گرفتیم در پژوهشگاه این کلاس‌ها را با اساتید مجرب و متخصص این حوزه برگزار کنیم.

ناجی با بیان اینکه محتواهای کلاس‌ها از پیش مشخص نشده بود بلکه براساس پرسش و درخواست بچه‌ها مشخص می‌شد، گفت:‌ این کلاس‌ها به صورت داستانی، انیمیشن، معما، عکس و بازی است. خوشبختانه به دلیل مراجعه مکرر والدین قرار است این کلاس‌ها ادامه پیدا است و من مطمئنم با این شیوه صحیح دانش آموزان زیادی جذب کلاس‌های فلسفه برای کودکان شوند.

وی همچنین گفت: مدارس نیز باید آگاه باشند که برای استخدام و استفاده از اساتیدی که به منظور تدریس فلسفه برای کودکان به آنها مراجعه می‌کنند حتما مدارک و دوره‌های فلسفه گذرانده آنها را بررسی کنند.

ناجی در پایان اظهار داشت‌: علاوه بر این کلاس‌ها، کارگاه‌های تربیت مربی فلسفه برای کودکان نیز شهریور و مهر ماه طراحی شده و تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد.

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :