بازدید شهردار و هیات اجرایی-فرهنگی اصفهان از پژوهشگاه

۱۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۸ کد : ۱۳۸۸۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۹۷۰
بازدید شهردار و هیات اجرایی-فرهنگی اصفهان از پژوهشگاه

 
عصر روز یکشنبه ۱۰ مردادماه، شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان به همراه رئیس انجمن حکمت و فلسفه و معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه اصفهان با حضور در پژوهشگاه، با اعضای هیات رئیسه دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه ضمن خیرمقدم به مهمانان، ظرفیت ها و علاقه پژوهشگاه برای گسترش همکاری های علمی و پژوهشی با نهادهای اجرایی، فرهنگی و اجتماعی کشور و به ویژه تلاش برای پرداختن به مسائل منطقه ای و استانی را مورد تاکید قرار داد و این بازدید را رخداد مبارکی در جهت ترویج جایگاه علوم انسانی در سطح منطقه ای و ملی دانست.

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/28/40391.JPG

در ادامه، دکتر مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان ضمن معرفی امکانات بالقوه فرهنگی و تمدنی موجود در اصفهان، بر ویژگی های خاص شهرداری به عنوان موسسه عمومی غیردولتی که امکان فعالیت های ملی و بین المللی متنوعی را دارد، سهولت همکاری با شهرداری را مورد تاکید قرار داد و به تصویب عنوان «شهر اسلامی» برای اصفهان اشاره کرد و تعریف شاخصه های این عنوان را یکی از دغدغه های محوری شهرداری اصفهان عنوان کرد. وی برنامه شهرداری اصفهان برای تبدیل شهر به شهر دانایی محور را هم راستا با برنامه توسعه راهبردی پژوهشگاه عنوان کرد و تحول رویکرد صنعتی اصفهان از صنایع سنتی به صنایع جدید و فناوری های نوین را مورد تاکید قرار داد که در این زمینه، علوم انسانی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین دکتر جمالی‌نژاد از اختصاص منطقه ای چند هکتاری در این شهر برای تاسیس پارک علم و فناوری در حوزه علوم انسانی خبر داد که از جمله اهدافی مورد تاکید جدی شهرداری و استانداری قرار دارد. وی در این زمینه با تاکید بر اهمیت و محوریت پژوهشگاه در علوم انسانی کشور، از این موسسه برای همکاری در زمینه گسترش عرصه فعالیت های پژوهشی در زمینه دانایی محوری و انجام طرح های کلانی مانند آمایش شهری کمک خواست.
در پایان این دیدار، دو طرف ضمن تاکید بر پیگیری مصوبات این جلسه در قالب انعقاد تفاهم نامه، هدایایی را به رسم یادبود به یکدیگر تقدیم کردند.

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/28/40387.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/28/40392.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/28/40393.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/28/40394.JPG




 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :