‌دیدار دکتر قبادی با اعضای پژوهشکده زبان و ادبیات

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۲ کد : ۱۳۳۹۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۸۵۶
‌دیدار دکتر قبادی با اعضای پژوهشکده زبان و ادبیات

رئیس پژوهشگاه روز سه شنبه 7 اردیبهشت 95  در شورای عمومی پژوهشکده زبان و ادبیات شرکت و با اعضای این پژوهشکده از جمله آقایان دکتر تقی پورنامداریان، دکتر ابوالقاسم رادفر، دکتر علیرضا شعبانلو، دکتر یوسف محمدنژاد عالی زمینی، دکتر رمضان رضایی، دکتر یدا... رفیعی، خانم­ها دکتر زهرا پارساپور، دکتر زهرا حیاتی، دکتر مریم عاملی رضایی، دکتر مریم شریف نسب، دکتر معصومه نعمتی، دکتر زینه عرفت پور، دکتر صابره سیاوشی، خانم­ها حمیده موسوی نژاد، مژگان عسگری، فریال امرایی زاده، رباب صادقی اسکویی، ناهید ذاکری، طاهره عباس پناه، معصومه سالک و آقایان سیدجلیل شاهری لنگرودی و فرزاد جعفری دیدار کرد.

در ابتدای جلسه، سرکار خانم دکتر پارساپور، رئیس پژوهشکده زبان و ادبیات، ضمن تبریک انتصاب دکتر قبادی به سمت ریاست پژوهشگاه، از حضور ایشان در شورای عمومی این پژوهشکده تشکر کرد و گزارشی از عملکرد پژوهشکده در سال 94 با محورهای زیر ارائه داد: 

  1. 1- طرح­ها و مصوبات مربوط به این پژوهشکده در شورای پژوهشی،
  2. 2- جلسات شورای عمومی پژوهشکده و مصوبات آن،
  3. 3- اقدامات صورت گرفته در چارچوب شورای تحصیلات تکمیلی و فرایند تصویب طرحنامه­ های دانشجویان،
  4. 4- معرفی گروه­ های پژوهشی این پژوهشکده و تشریح وضعیت و تشکیل جلسات و فعالیت­های آنها،
  5. 5- همایش­ها، کارگاه­ها و نشست­های برگزار شده توسط پژوهشکده،
  6. 6- وضعیت نشریات مربوط به پژوهشکده،
  7. 7- طرح­های گروهی پایان یافته و در حال اجرا،
  8. 8- آرشیوسازی و فعال کردن سایت پژوهشکده،
  9. 9- اقدامات صورت گرفته در جهت تحقق برنامه عملیاتی پژوهشکده در سال 94 و مقایسه آن با پیش ­بینی صورت گرفته در برنامه ­های 5 ساله پژوهشکده

در پایان گزارش خانم دکتر پارساپور ضمن تشکر از همه اعضای پژوهشکده در تحقق برنامه­ ها و فعالیت­ های پژوهشکده، از همراهی و راهنمایی­ های دو استاد برجسته این پژوهشکده، آقایان دکتر پورنامداریان و رادفر، به طور ویژه قدردانی کرد.

در ادامه، دکتر قبادی ضمن ابراز مسرّت از اقدامات جامع، تحوّل برانگیز و پیشتازانه پژوهشکده، ارائه گزارش دقیق و روشمند خانم دکتر پارساپور را نشانه مدیریت خوب پژوهشکده دانست و از همکاری و همدلی همه استادان گرامی و کارشناسان قدردانی کرد. سپس به تشریح اهداف این دیدار، ذیل محورهایی از جمله: 

  1. 1- پیگیری برنامه توسعه پژوهشگاه و بررسی میزان انطباق برنامه ها و عملکردهای پژوهشکده ها و مراکز با برنامه توسعه،
  2. 2- بررسی ایفاء نقش ملی و فراملی پژوهشکده هاو مراکز،
  3. 3- تعامل عمیق تر با اعضای پژوهشکده ها و مراکز،
  4. 4- استماع مسائل مشکلات عمومی پژوهشکده ها و مراکز

پرداخت.

سپس اعضای هیأت علمی و کارشناسان پژوهشکده نیز به بیان مسائل و مشکلات مختلف از جمله فرایند و مشکلات مربوط به تصویب طرح­های پژوهشی، نحوه ارتقاء و ترفیع اعضای هیأت علمی و مسائل مربوط به آنها، احیاء گروه­ های غیرفعال و ادغام شده پژوهشکده، وضعیت کلاس­های آموزشی ضمن خدمت کارکنان و مسائل و چالش­های فرم ارزشیابی موجود در بررسی کیفی فعالیت­های صورت گرفته، فضای فیزیکی اختصاص یافته به پژوهشکده و... پرداختند.

در پایان دکتر قبادی بر اهمیت تاریخی و تمدّن­ سازانه پژوهشکده زبان و ادبیات و قدمت و اثرگذاری طرح­های تحقیقاتی آن تأکید کرد و ضمن بررسی مسائل مطرح شده و ابراز رضایت از فعالیت­های صورت گرفته توسط اعضای پژوهشکده، از حاضران خواست راهکارهای متناسب با مسائل را پیشنهاد دهند و ضرورت تعامل مثبت و سازنده و همکاری دوسویه را یادآور شد و بر پیگیری  و کوشش برای حل مابقی مسائل مطرح شده تأکید کرد . ایشان اظهار امیدواری کرد که آینده مدیریت پژوهشکده به نحوی باشد که این هم ­افزایی موجود و فرایند رشد و سامان ­یابی پژوهشکده تقویت شود.


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/27/38187.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/27/38188.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/27/38189.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/27/38191.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/27/38192.JPG

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :