دکتر احمدی: ساماندهی و کاربردی کردن علوم انسانی به معنای محدودیت سازی نیست

۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۲۶۳۵ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۵۲۳
مصاحبه با دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم در جشن پنجاه سالگی پژوهشگاه:

دکتر احمدی: ساماندهی و کاربردی کردن علوم انسانی به معنای محدودیت سازی نیست

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خوشبختانه هم اکنون شاهد شروع یک سری اقدامات اساسی و ارزشمند در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هستیم.
وحید احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با مرکز خبر روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشت: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه های علمی کشور به شمار می رود.
وی گفت: انتظار می رود با توجه به قدمت و وجود اساتید پیشکسوت در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، این مجموعه بتواند در تمامی حوزه ها فعال و اثرگذار باشد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: خوشبختانه هم اکنون شاهد شروع یک سری اقدامات اساسی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هستیم.
وی ادامه داد: ساماندهی مجموعه تحقیقات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نیز مدیریت پژوهشی از جمله اقدامات ارزشمند به شمار می رود.
احمدی خاطرنشان کرد: راه اندازی نرم افزار و سامانه مدیریت پژوهشی در این پژوهشگاه و نیز ساماندهی مجموعه پژوهش های گذشته و نقش آفرینی آنها در حوزه علوم انسانی اقدامی قابل تقدیر است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: ساماندهی و کاربردی کردن علوم انسانی به معنای محدودیت سازی نیست بلکه در راستای بردن به سمت حوزه هایی مرتبط با رفع تقاضاهای مردمی است.
وی اظهار داشت: خوشبختانه ساماندهی مجموعه پژوهش های گذشته پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روند رو به جلو داشته و آینده درخشانی را به تصویر می کشد.
بر اساس این گزارش مراسم پنجاهمین سال تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روز گذشته با حضور وزیر علوم، مقامات اجرایی، علمی و چهره های ماندگار علوم انسانی کشور برگزار شد
در این مراسم از مجموعه تصاویر نسخ خطی نفیس شاهنامه موجود در پژوهشگاه علوم انسانی رونمایی شد.
نسخ خطی شاهنامه موجود در این پژوهشگاه مربوط به قرن هفتم است که پژوهشگاه علوم انسانی با همکاری کتابخانه ملی اقدام به اسکن این نسخ کرده است.
همچنین در این مراسم از سامانه جامع مدیریت اطلاعات این پژوهشگاه رونمایی شد.
تقدیر از 32 نفر از پیشکسوتان عضو هیات علمی پژوهشگاه، کارمندان و بازنشستگان و خانواده‌های شهداء پژوهشگاه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :