گفت و گو با سید ضیاء هاشمی فناوری در مراسم پنجاه سالگی پژوهشگاه: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی میزبان شایسته‌ای برای اساتید برجسته کشور است

۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۳ کد : ۱۲۶۳۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۵۰۴


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با شایستگی میزبان اساتید برجسته کشور از گذشته تا حال بوده است.
 روز سه شنبه در گفت و گو با مرکز خبر روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشت: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مهمترین مرکز پژوهشی در حوزه علوم انسانی در کشور است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بسیاری از اساتید برجسته کشور در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فعالیت کرده اند.
وی افزود: هم اکنون نیز این پژوهشگاه میزبان اساتید شناخته شده علوم انسانی در کشور بوده که جامعه علمی ایرانی از حضورشان بهره مند است.
هاشمی در ادامه با اشاره به مراسم جشن تاسیس پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی یادآور شد: معتقدم اینگونه مراسم ها در راستای پاسداشت یاد و خاطره اساتیدی که هم اکنون در قید حیات نیستند و بزرگان علمی کشور که در این عرصه فعالیت می کنند؛ اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی الگوی مناسب و مطلوبی برای همه مراکز علمی کشور شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این مراسم، اقدامی در راستای ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از ارزش های علمی و الگوسازی برای توسعه فعالیت های علمی در کشور به شمار می رود.
وی گفت: هر چند که پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تا حد زیادی مستقل است اما در برنامه راهبردی که برای توسعه فعالیت هایش پیش بینی شده؛ امیدار هستیم با تامین ملزومات آن شاهد روند گسترش و رشد آن باشیم.
بر اساس این گزارش مراسم پنجاهمین سال تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روز گذشته با حضور وزیر علوم، مقامات اجرایی، علمی و چهره های ماندگار علوم انسانی کشور برگزار و در پایان این مراسم از کتاب های اسناد پژوهشگاه، نسخ خطی نفیس شاهنامه و سامانه مدیریت پژوهشی رونمایی شد.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :