شریعتی: زنده یاد آیینه وند اقدامات ارزشمندی در پژوهشگاه علوم انسانی داشت

۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۲۶۲۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۶۶۱

یک استاد دانشگاه تهران گفت: زنده یاد صادق آیینه وند اقدامات ارزشمند و مطلوبی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی انجام داد.

احمد شریعتی روز سه شنبه در گفت و گو با مرکز خبر روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشت: برای ارزیابی عملکرد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی پنجاه سال گذشته باید مدیریت دوره های گذشته را نیز در نظر گرفت.

وی گفت: برخی از مدیران پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دغدغه کار و تحقیق داشتند و بر همین اساس نیز دوران طلایی را در آن مقطع زمانی این پژوهشگاه سپری کرده است.

این استاد دانشگاه تهران افزود: متاسفانه در برخی از مقاطع نیز مدیریت این پژوهشگاه به گونه ای بوده که نتوانسته به اهداف مدنظر خویش دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: تنوع مدیریتی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مناسب نبوده و معتقدم باید یک مدیر ثابت در این امر وجود داشته باشد.

شریعتی یادآور شد: زنده یاد صادق آیینه وند اقدامات ارزشمند و مطلوبی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی انجام داد.

بر اساس این گزارش زنده یاد دکتر صادق آیینه‌وند، چهره ماندگار تاریخ و استاد دانشگاه تربیت مدرس در تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۲، به عنوان رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منصوب شد و تا پایان عمر این سمت را بر عهده داشت.

وی در ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در سن ۶۳ سالگی در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

شریعتی در ادامه با اشاره به انتصاب دکتر حسینعلی قبادی به عنوان رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: امیدوارم این انتصاب سبب رشد و اعتلای پژوهشگاه شود.

وی افزود: حمایت و تشویق از پروژه ها و تحقیقات اندیشمندان و محققان کشور در حوزه علوم انسانی می تواند اثرات ارزشمندی در جامعه داشته باشد.

بر پایه این گزارش مراسم پنجاهمین سال تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روز گذشته با حضور وزیر علوم، مقامات اجرایی، علمی و چهره های ماندگار علوم انسانی کشور برگزار و در پایان این مراسم از کتاب های اسناد پژوهشگاه، نسخ خطی نفیس شاهنامه و سامانه مدیریت پژوهشی رونمایی شد.

 

 

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :