نشست مطبوعاتی ستاد هفته پژوهش پژوهشگاه برگزار شد

۱۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۲۳۹۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۶۷۹
نشست مطبوعاتی ستاد هفته پژوهش پژوهشگاه برگزار شد

به مناسبت آغاز هفته پژوهش، نشست مطبوعاتی ستاد هفته پژوهش روز چهارشنبه 18 آذرماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. در این نشست که جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها حضور داشتند، دکتر سید محمدرضا امیری تهرانی‌زاده، مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه و رئیس ستاد هفته پژوهش، به تشریح برنامه‌ها‌ی هفته پژوهش پرداخت.

در ابتدای نشست دکتر امیری‌تهرانی ضمن گرامیداشت روز دانشجو و اعلام برگزاری پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در دیماه 1394 گفت: هفته پژوهش امسال با همکاری و مشارکت پژوهشکده‌ها و مراکز وابسته در پژوهشگاه برگزار خواهد شد. در این هفته نشست‌های تخصصی با محوریت وضع علوم انسانی در ایران با تاکید هم‌کنشی دانشگاه و جامعه، کاربردی‌سازی علوم انسانی با تاکید بر علوم سیاسی، نسبت علوم انسانی با فناوری، اقتباس مفاهیم و امکان کج فهمی میان فرهنگی برگزار خواهد شد.

امیری‌تهرانی‌زاده تاکید کرد: همچنین این پژوهشگاه در هفته پژوهش پنل تخصصی زیسته بزرگان پژوهش علوم انسانی را برگزار می کند.

رئیس ستاد هفته پژوهش همچنین از رونمایی طرح جامع اعتلای علوم انسانی که کار گروه آن از یک ماه آینده آغاز به کار می کند و قرار است این طرح طی ۵ سال اجرایی شود، خبر داد. مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی خاطرنشان کرد: این طرح در سه سطح 1- بررسی کلیات علوم انسانی و چالش‌های این علم 2- علوم انسانی بستری برای حل مسائل نهادی و ساختاری و3-  علوم انسانی راه حلی برای مسائل اجتماعی تدوین شده است.

امیری‌تهرانی‌زاده با بیان اینکه در این طرح موضوع علم بومی در حوزه علوم انسانی بررسی شده است، گفت: این طرح با هدف بررسی موضوعات علوم انسانی و ارتباط برنامه های این حوزه با برنامه راهبردی پژوهشگاه علوم انسانی اجرا می شود. وی با اشاره به برنامه‌های پژوهشگاه علوم انسانی در هفته پژوهش گفت: پژوهشگاه روز یکشنبه ۲۲ آذرماه از ۱۰ پژوهشگر برتر این پژوهشگاه، ۳ پژوهشگر شایسته تقدیر، ۳ کارشناس مقطع دکتری علوم انسانی و ۴ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری علوم انسانی تقدیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی اواخر دی ماه برگزار می شود، گفت: هسته اصلی این پژوهشگاه متشکل از ۱۲ نهاد، سازمان و موسسه است که عمر برخی از این نهادها ۵۰ سال است.

رئیس ستاد علمی پژوهش همچنین از برگزاری دو نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه هفته پژوهش در داخل پژوهشگاه برگزار می‌شود و در آن گزیده‌ای از کتاب‌های منتشر شده در سال 94، آثار کمیاب و نفیس کتابخانه پژوهشگاه و برخی از اسناد مرکز فرهنگی آسیا به نمایش گذاشته خواهد شد. امیری تهرانی گفت: مشارکت پژوهشگاه در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، ‌فناوری و فن‌بازار از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است به مدت 4 روز از تاریخ 23 الی 26 آذرماه 1394 در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شود و دو کارگاه آموزشی از سوی گروه فلسفه برای کودکان (فبک) برگزار می‌شود.

























فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :