اولین جلسه راه اندازی پارک فرهنگی برگزار شد

۲۶ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۲ کد : ۱۲۰۷۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۰۲۲
اولین جلسه راه اندازی پارک فرهنگی برگزار شد

اولین نشست همکاری دوجانبه معاونت فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با مسئولان ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت فناوری ریاست جمهوری در سالن اندیشه پژوهشگاه برگزار شد. در این نشست طرفین پیرامون طرح و ایده تأسیس پارک فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای نشست دکتر اشرف بروجردی، معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه گفت: ایده راه اندازی پارک فرهنگی یکی از دغدغه های اهالی حوزه فرهنگ است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه با دوستان معاونت فناوری ریاست جمهوری کاری انجام دهیم و بتوانیم این مجموعه را به ثمر برسانیم. دکتر بروجردی تاکید کرد: الان فرصت خوبی است که این طرح عملیاتی و اجرایی شود.

در ادامه مهندس سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز به زمینه های همکاری های دوطرف اشاره کرد و گفت: با آمدن دکتر ستاری به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، عمده فعالیت های ما روی بحث تجاری سازی، ایجاد ثروت و ارتقای بحث فناوری کشور متمرکز شد. کشور ما در تولید علم رتبه 16 دنیا را دارد اما در بحث تجاری سازی و فناوری علوم رتبه 70 دنیا را داریم که باید در این خصوص حرکتی نو دراندازیم.

مهندس نیری ادامه داد: قبلا هم ستادی تحت عنوان فناوری های نرم تشکیل شده بود، اما آن موقع بیشتر فعالیت ها روی جنگ نرم متمرکز شده بود. البته بودجه های کشور در حوزه های فرهنگی هم کم نیست. اکنون اروپایی ها و غربی ها از فیلم، انیمیشن، بازی های کامپیوتری و ... درآمدزایی می کنند، ما هم باید الگوهایی برای پیشرفت در نظر بگیریم که در حال توسعه این الگوها هستیم. مهندس نیری در خاتمه ابراز امیدواری کرد تعامل سازنده ای بین دوطرف برقرار شود.

در ادامه دکتر حمیدی و دکتر علیگو به تبیین پروژه اقداماتی که می تواند منتهی به تجاری سازی علوم انسانی شود اشاره و مدل آن را بیان کردند سپس بر توسعه زمینه های همکاری پژوهشگاه و ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز را تشریح کردند، نامبرده براین باور بود که پژوهشگاه می تواند در آینده با تجاری سازی علوم انسانی به درآمدزایی در این عرصه دست یابد. دکتر علیگو گفت: برای اینکه یک ایده شکل بگیرد باید صاحب ایده تیم و نیروی انسانی داشته باشد.

لازم به ذکر است طرفین توافق کردند برای رسیدن به تفاهم نهایی نشست های بیشتری را با تاکید برشکل گیری گروه ایده پرداز از اساتید و دانشجویان در آینده برگزار نمایند.




























فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :