گزارش سفر یک روزه به استان زنجان

۱۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۲۰۳۱ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۹۲۷
گزارش سفر یک روزه به استان زنجان

طبق اهداف و تدوین برنامه راهبردی معاونت فرهنگی - اجتماعی پژوهشگاه دومین اردوی دانشجویی و کارکنان پژوهشگاه در سال جاری به استان زنجان انجام شد.

 دراین سفر یک روزه که با برنامه ریزی و هماهنگی معاونت فرهنگی - اجتماعی در روز پنجشنبه 16 مهرماه 94 توسط تور گردشگری ندای وحدت انجام گرفت، 44 نفر از دانشجویان و همکاران پژوهشگاه  با مدیریت آقای صابر معاون مدیر برنامه­ریزی فرهنگی اجتماعی از غار کتله خور و گنبد سلطانیه بازدید به عمل آوردند. در طی این سفر پذیرایی صبحانه ، ناهار و میان وعده توسط تور گردشگری صورت گرفت.

غار کتله خور

غار عظیم و زیبای کتله خور در 165 کیلو متری جنوب استان زنجان قرار گرفته که از طریق جاده آسفالته زنجان - سلطانیه - خدابنده و گرماب قابل دسترسی است.آب و هوای داخل غار در قسمتهای مختلف متفاوت است. دهانه ورودی غار کتله خور به صورت طاق مثلثی شکل است که تنها راه دسترسی به داخل غار می باشد.

فضای غار از قندیلهایی که سقف، کف و بدنه های غار را پوشانده، به اشکال مختلفی مثل شیر خوابیده، پنجه شیر، پای فیل، لباس عروس، قلعه شمع، سگ شکاری، دست شیطان، نخل سوخته، مریم مقدس، دوجادوگر، سفره عقد و عروس و داماد دیده می شد.












گنبد سلطانیه 


گنبد سلطانیه مسجدی است که از حیث معماری و تزئینی بسیار زیبا است و بزرگترین گنبد خشتی دنیا محسوب می شود. بنای آن هشت ضلعی است و هشت مناره  نیز در اطراف گنبد بنا شده که قدیمی ترین گنبد دوپوش موجود در ایران است. تزئینات و نحوه ساخت این مقبره در واقع نقطه عطفی در معماری آن دوران بوده است.










فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :