جلسه هیات امنای کتابخانه استاد مینوی برگزار شد

۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۲۰۰۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۶۱۱
جلسه هیات امنای کتابخانه استاد مینوی برگزار شد

جلسه هیات امنای کتابخانه استاد مینوی روز دوشنبه مورخ 13 مهرماه 1394 با حضور اعضای هیات رئیسه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، اعضای هیات امنای کتابخانه اسناد مینوی و رئیس کتابخانه های پژوهشگاه برگزار شد.

در این جلسه براساس پیشنهاد اعضای هیأت امنا و به منظور آشناسازی نسل جوان با میراث فرهنگی فرهیختگان، مقرر شد تا قسمتی از کتابخانه پژوهشگاه به موزه استاد مینوی تبدیل شود و عکس ها، اسناد و اشیای به جای مانده از ایشان به نمایش درآید. همچنین قرار شد یادداشتهای استاد مینوی با اولویت بندی براساس نظر کارشناسان و متخصصین، ساماندهی و برای چاپ آماده شود.

حفاظت فیزیکی و معنوی این کتابخانه از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و مقرر شد با برنامه ریزی کارشناسان پژوهشگاه نسبت به حفظ این آثار ارزشمند اقدام شود.

لازم به ذکر است کتابخانه استاد مینوی، در محل خانه مسکونی شادروان استاد مجتبی مینوی ادیب و دانشمند برجسته معاصر - تاسیس شده است که کلیه کتاب ها و آثار ایشان در آنجا نگهداری می شود. استاد مینوی در سال 1356 این مجموعه کم نظیر و بسیار غنی را به ملت ایران هدیه کرد. کتاب ها در ابتدا به مالکیت بنیاد شاهنامه فردوسی درآمد و سپس با ادغام بنیاد مزبور در مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی (پژوهشگاه کنونی)، کتابخانه تابع مؤسسه مزبور شد و در سال 1362 رسماً بازگشایی شد و از آن زمان پذیرای محققان و دانش پژوهان گردیده است.

این کتابخانه دارای نسخه های خطی و عکسی در زمینه های ایران شناسی، اسلام شناسی، تاریخ، ادبیات و جغرافیا است که برخی از آنها در زمره نسخ منحصر به فرد هستند که عموما با تلاش و پیگیری های استاد مینوی از کشورهای مختلف دنیا جمع آوری شده است.



























فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :