بازدید احمد مسجدجامعی از مرکز تحقیقات امام علی(ع)

۱۱ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۱۹۸۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۵۱۴
بازدید احمد مسجدجامعی از مرکز تحقیقات امام علی(ع)

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران و تیم تهرانگردی، در روز عید غدیر خم از مرکز تحقیقات امام علی(ع) بازدید کرد.

مسجد جامعی با حضور در ساختمان تحقیقات امام علی(ع) گفت: از فعالیت های این مرکز و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی شناخت داشتم. بنابراین تصمیم گرفتم در این روز فرخنده از نزدیک با فعالیت های این مرکز آشنا شوم که حتی به دوستان توصیه کردم این مرکز را هم در برنامه های تهرانگردی لحاظ کنند، تا باعث آشنایی بیشتر علاقمندان امام علی (ع) با این مرکز تحقیقاتی شوند.

عضو هیات امنای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تاکید کرد: زنده یاد دکتر صادق آئینه وند برای این مرکز زحمات زیادی کشید و در معرفی تفکر مبتنی بر دین حضرت علی (ع)؛ روایت هایی از تاریخ اسلام ارائه کرد که در زمان خودش کارهای دکتر آئینه وند نوآورانه بود. جا دارد از آن مرحوم و همکارانی که برای این مرکز زحمت کشیدند به نیکی یاد می کنیم.

مسجد جامعی خواهان ارتباط بیشتر مرکز تحقیقات امام علی(ع) با سایر مراکز از جمله کتابخانه امام علی(ع) حاج آقا مجتهدی مشهد شد و گفت: امروزه باید تلاش کنیم سبک زندگی آن حضرت با شیوه های فرهنگی و هنری به مخاطب منتقل شود که در این عرصه نیاز است به تولید فیلم های هنری و سینمایی نیز توجه شود ضمن اینکه ما آمادگی آن را داریم موضوع انتشار دانشنامه امام علی (ع) در 5 هزار صفحه و هزار مدخل را در هیات امنای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مطرح و بررسی کنیم.

در ادامه رئیس مرکز تحقیقات امام علی(ع) گزارش کاملی از فعالیت های این مرکز ارائه کرد. دکتر محمود جنیدی جعفری گفت: سومین همایش امام علی (ع) پژوهان اخیرا برگزار شد که ما قصد داریم چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی، ادبی و هنری امام علی (ع) پژوهان را در سطح ملی و بین المللی برگزار کنیم که کار گسترده ای خواهد بود و در سطح دانش آموزی، دانشجویی، استادان و پژوهشگران برگزار خواهد شد. انتظار داریم برای این جشنواره به عنوان یک کشور شیعه، جایزه ویژه ای در نظر گرفته شود.

دکتر جنیدی همچنین با اشاره به تفاهم نامه دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان با پژوهشگاه گفت: مسئولان دانشگاه ایروان مصمم هستند تا نشستی با عنوان، امام علی (ع) از منظر دانشمندان مسیحی، برگزار کنند که به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری این نشست هستیم.

لازم به ذکر است در این نشست دکتر علیرضا تابش، رئیس بنیاد سینمایی فارابی نیز حضور داشتند.
















































فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :