دیدار ماهانه هیأت رئیسه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اعضای هیأت علمی

۰۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۴ کد : ۱۱۹۲۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۸۲۷
دیدار ماهانه هیأت رئیسه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اعضای هیأت علمی

نشست ماهانه هیأت رئیسه با رئیسان پژوهشکده ها و اعضای هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی، روز دوشنبه مورخ 6 مهرماه 1394 در پژوهشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر سید سجاد علم الهدی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی ضمن تسلیت درگذشت حجاج در فاجعه منا به ملت ایران و بازماندگان حادثه و همچنین دعای شفای عاجل برای مصدومین، آغاز سال تحصیلی جدید را به دانشجویان و اعضای هیأت علمی تبریک گفت و از آنان خواست در رشد و توسعه علم و دانش کوشا باشند.

وی با تاکید بر اینکه «بهترین حالت پژوهشگاه این است که مدیریت پژوهشگاه بوسیله خود افراد پژوهشگر انجام شود» از انتصاب دو نفر از اعضای هیأت علمی در پُست های مدیریتی پژوهشگاه خبر داد و اولویت شایسته سالاری و مدیریت دانایی محور را بر اساس برنامه توسعه راهبردی متذکر شد.

در ادامه این نشست موضوع آئین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی مطرح شد و از سوی اعضای هیأت علمی پژوهشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این زمینه دکتر علم الهدی با اشاره به اینکه که در این آئین نامه سعی شده است موارد تحقیق و پژوهش به همراه بخش آموزشی اعضای هیأت علمی مد نظر قرار گیرد، از کلیه اساتید برای طرح دیدگاه هایشان جهت تقویت و اصلاح این آئین نامه در راستای تقویت روحیه پژوهشگری دعوت کرد.

علم الهدی همچنین با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش  از جمله وظایف اصلی اعضای هیأت علمی در پژوهشگاه است از حاضران خواست که اولین وظیفه خود را تحقیق و پژوهش بدانند و فعالیت در بخش های آموزشی را صرفا به عنوان امتیازی برای ارتقای خود در نظر گیرند.

همچنین در این نشست فرم های ارزشیابی اساتید مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این فرم ها نظر رئیسان پژوهشکده ها و مدیریت تحصیلات تکمیلی هم لحاظ شود.

گفتنی است جلسات ماهیانه اعضای هیأت علمی و هیأت رئیسه پژوهشگاه به طور مرسوم در اولین دوشنبه هر ماه برگزار می شود که طی آن، اعضای هیأت علمی با طرح مستقیم دیدگاه ها و دغدغه هایشان در تسهیل و بهبود فرآیندهای مدیریتی پژوهشگاه مشارکت می کنند.
























فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :