بزرگداشت زنده یاد استاد ارجمند دکتر صادق آیینه وند در کتابخانه ملی

۱۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۸:۵۴ کد : ۱۰۸۵۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۳۷۹

مراسم بزرگداشت  زنده یاد استاد ارجمند دکتر صادق آیینه وند عصر چهارشنبه ، 10/4/1394 با حضور رییس کتابخانه و اسناد ملی کشور در این کتابخانه برگزار شد. این مراسم به همت انجمن زنان پژوهشگر تاریخ و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی  جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده بود.

رضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران،   در این مراسم ضمن یادآوری خدمات و فعالیت های منحصر به¬فرد مرحوم آیینه وند اظهار داشت: کتابخانه ملی آمادگی دارد به هر شکلی نام، یاد و خاطره این استاد گرامی را در کتابخانه ملی و سازمان اسناد برگزار کند.

وی تصریح کرد، فهرستی از شخصیت های بزرگ که خدمات شایان توجه فرهنگی در کشور انجام داده اند، برای تجلیل تهیه شده است و از جمله اسامی که در صدر این فهرست قرار داشت، مرحوم صادق آیینه وند بود و امروز متاسفم که چرا این تجلیل در زمان حیات وی انجام نشد.

صالحی امیری از ساخت و نصب تندیش مرحوم آیینه وند در تالار کتابخانه ملی خبر داد و افزود: نسل امروز ما باید بدانند که فرهنگ این مملکت ریشه دارد و امثال آن افرادی مانند مرحوم آیینه وند هستند.

رییس سازمان کتابخانه ملی برگزاری همایش ملی اعتدال را یادآور شد و به ذکر خاطره ای از درخواست رییس جمهوری از مرحوم آیینه وند در ابتدای دولت تدبیر و امید پرداخت.

به گفته صالحی امیری، بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، رییس جمهوری از مرحوم آیینه وند می خواهد تا درباره اعتدال قلم بزند؛ مرحوم آیینه وند نیز ضمن استقبال از این درخواست به عضویت شورای راهبردی همایش اعتدال در می آید و ضمن نوشتن مقاله ای در باب اعتدال، داوری کتاب «اعتدال در قرآن» را نیز انجام داده و شرحی بر آن می نویسد.

رییس کتابخانه ملی همچنین از قول مرحوم آیینه وند گفت که وی با تعطیلی برنامه چهره های ماندگار سازمان صدا و سیما مخالف بوده و خواستار همکاری کتابخانه ملی و دانشگاه تهران برای احیای این برنامه و تجلیل از شخصیت های بزرگ فرهنگی و علمی کشور شده است.

عبدالله ناصری از فعالان سیاسی اصلاح طلب و مدیرعامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این همایش در سخنانی به تبیین شیوه فکری مرحوم آیینه وند پرداخت و نکاتی را پیرامون نحوه تاریخ نگاری این چهره ماندگار بیان کرد. در این مراسم سرکار خانم دکتر ترکمنی آذر، آقای دکتر قیس آل قیس، و همسر مرحوم دکتر آئینه وند نیز سخنرانی کردند.











































































کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :