نشست تحلیل و نقد فیلم «خانوم»

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۰۱۰۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۱۰۳
نشست تحلیل و نقد فیلم «خانوم»

گروه پژوهشی مطالعات زنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نشستی با عنوان: تحلیل و نقد فیلم«خانوم»  به کارگردانی: تینا پاکروان برگزار می کند. در این نشست دکتر نعمت الله فاضلی و دکتر سید جواد میری به نقد و تحلیل آن خواهند پرداخت.

این فیلم سه اپیزودی درباره آخرین نسل زنانی است که هنوز دوست دارند خانوم خطاب شوند. در اپیزود اول زنی جوان (شقایق فراهانی) تلاش می کند که همسرش (سیامک انصاری) در ایران بماند. در اپیزود دوم آهنگسازی جوان(اشکان خطیبی) به دلیل اعتیاد به الکل اعتبار حرفه ای اش را از دست داده و مشکلات مالی دارد و همسر فیلمنامه نویسش (اندیشه فولادوند) را آزار می دهد. در اپیزود سوم کارگری که متاهل است و دو فرزند دارد از دو دست فلج شده و همسرش با کار در بیمارستان خرج زندگی را می دهد. در این فیلم سعی شده نشان داده شود که با توجه به اینکه در جامعه ما بعضا حقوق زنان پایمال می‌شود و لی زنان همواره  از خودگذشتگی می‌کنند و در بزرگترین مشکلات، بهترین تکیه‌گاه می باشند.

فیلم «خانوم» اولین فیلم ایرانی است که توسط  کمیسیون ملی یونسکو ایران از آن تقدیر و حمایت شده است.

همچنین عوامل فیلم «خانوم» توسط وزارت کار به دلیل نگاه شرافتمندانه به طبقه کارگر و نقش کارگری که پانته آ پناهی ها آن را ایفا کرد، تقدیر شدند.

زمان برگزاری: دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 از ساعت 14 الی30/16

محل برگزاری: بزرگراه کردستان،خیابان ایرانشناسی (64)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن حکمت

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :