وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: «آیینه‌وند» خادم آستان علم و فرهنگ و پاسبان حریم فقه شیعی بود

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۰۰۶۵ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۳۵۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت صادق آیینه‌وند را تسلیت گفت و تأکید کرد: دکتر آیینه‌وند خادم آستان علم و فرهنگ، پاسبانِ حریم فقه شیعی و همواره نگهبان حرمت نظام جمهوری اسلامی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت صادق آینه‌وند تاریخ‌‌پژوه و استاد علوم انسانی و اسلامی را به خانواده وی، جامعه دانشگاهی و فرهنگی کشورمان تسلیت گفت.

در ابتدای این پیام آمده است: روح بلند معلم شفیق،‌ مولف، تاریخ‌پژوه و استاد علوم انسانی و اسلامی، صادق آینه‌وند، به پیشگاه حضرت دوست و جایگاه ابدی شتافت. آن استاد فرهیخته از شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و دانشگاهی کشور بود و در میان پژوهشگران علوم اسلامی به صداقت و تقوی، دقت‌نظر و صراحت در بیان یافته‌های علمی شناخته می‌شد. انسانی سخت‌کوش، خوش‌فکر و روشن‌بین که دانش‌آموخته مکتب رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) بود و خود را وقف این باور کرده بود و تا نفس در بدن داشت تار و پود دل جز به تولا گره نزد و روی بر راه دیگری نیاورد!

وزیر ارشاد در ادامه پیام خود تأکید می‌کند: دکتر آینه‌وند خادم آستان علم و فرهنگ، پاسبانِ حریم فقه شیعی و همواره نگهبان حرمت نظام جمهوری اسلامی بود و اینک هر چند فقدانش اندوهی گران در کام فرهیختگان و فرهنگ‌توشگان ریخته است اما آثار به جای مانده از او همواره به یادگار خواهند ماند و نامش را در تاریخ علم و فرهنگ ایران‌زمین زنده و جاوید نگه خواهند داشت.

علی جنتی در پایان پیام خود آورده است: اینجانب درگذشت آن استاد فرهیخته را به خاندان گرامی، جامعه دانشگاهی و فرهنگی‌ کشور و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت باری‌تعالی می‌خواهم، پاداش مجاهدت‌های علمی و فکری آن اندیشمند فرزانه را با کرم و فضل خویش به وی بازگرداند و او را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد، با پایمردان طریق معرفت محشورش فرماید و دریچه‌ صبر و بردباری را بر دل‌های مصیبت‌دیدگانش بگشاید.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :