نشست «ایرانِ جان، هویت فرهنگی و ملی ایرانیان» برگزار می‌شود

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۲ کد : ۲۵۰۶۷ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۴۶۴
نشست «ایرانِ جان، هویت فرهنگی و ملی ایرانیان» برگزار می‌شود

نشست ایرانِ جان، هویت فرهنگی و ملی ایرانیان با سخنرانی دکتر سیدجواد میری، دکتر حمیدرضا دالوند و دکتر عبدالرحمان حسنی‌فر و به دبیری علمی دکتر شاهین آریامنش، یکشنبه 13 اسفند 1402 ساعت 10 تا 12 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.
سالن ادب
پیوند ورود برخط(آنلاین) به نشست:
https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-fmx-k6z-xhp

حس تعلق به یک کشور یا ملت را هویت ملی می‌نامند؛ این ویژگی برخاسته از ذات آدمی نیست بلکه نتیجه‌ زندگی در جامعه و برقراری روابط اجتماعی است. ماهیت متمایز هویت ملی جوامع، در تقابل و برخورد با جوامع دیگر نمود پیدا می‌کند. هویت ملی در طول تاریخ و با گذر زمان دچار تغییر و تحولات و دگرگونی‌هایی می‌شود؛ اما جوامعی که ریشه‌های عمیق تاریخی و فرهنگی دارند، در برابر این دگرگونی‌ها کمتر آسیب‌پذیر هستند. جامعه‌ ایرانی با وجود تاریخ شکوه‌مند و فرهنگ نیرومند دست‌خوش تغییراتی بوده و هست. ایران عزیزمان تحت‌تأثیر عناصر فرهنگی دیگر جوامع قرار گرفته و از آن‌سو، بر فرهنگ بسیاری از ملت‌ها و اقوام تأثیر گذاشته است. با همه‌ این‌ها اصالت تاریخی و فرهنگی ایرانی همچون کوهی استوار، همچنان پابرجا باقی است.

کلید واژه ها: نشست ایرانِ جان، هویت فرهنگی و ملی ایرانیان برگزار می‌شود نشست «ایرانِ جان، هویت فرهنگی و ملی ایرانیان» برگزار می‌شود


نظر شما :