در نهمین جلسه شورای پژوهشی مطرح شد:

اهمیت انتقادپذیری و لزوم انعطاف در مسیر رشد و تعالی پژوهشگاه

تعداد بازدید:۱۰۴۸
اهمیت انتقادپذیری و لزوم انعطاف در مسیر رشد و تعالی پژوهشگاه


نهمین جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه چهارم اسفند‌ماه 1400، در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور اعضای شورا برگزار شد.
دست‌یابی به رشد و تعالی در سایه انتقادپذیری مسئولان پژوهشگاه
به‌گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در ابتدای جلسه دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه، به کلامی از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) درباره لزوم توجه به حیات اخروی و اینکه اعمال آدمی سرنوشت وی را رقم می‌زنند، اشاره کرد که فرمود‌ه‌اند: احمق‌ترین و بدبخت‌ترین فرد کسی است که آخرتش را به‌خاطر دنیای دیگری فدا کند.
دکتر نجفی با تأکید بر اهمیت رعایت قوانین مختلف شرعی و اخلاقی، گفت: از ملزومات مدیریت یک دستگاه توجه به هزینه‌کرد بیت‌المال بوده و ضرورت دارد مسئول یک مجموعه، علاوه بر توجه به موازین قانونی، موازین شرعی و اخلاقی را در فعالیت‌ها و اقدامات خود به‌ویژه در مورد مصارف بیت‌المال معیار قرار دهد. این نگاه در کنار توجه به قدردانی از زحمات و تلاش‌های مضاعف هریک از نیروها و واحدهای مجموعه پژوهشگاه، رویکرد مدیریت پژوهشگاه در تشویق و ایجاد انگیزه برای اعضای مختلف هیأت علمی و غیر هیأت علمی بوده و ضرورت قدردانی از تلاش‌ها و مساعی اعضای خدمت‌گزار، رویکردی است که منجر به ایجاد انگیزه برای فعالیت‌های بیشتر از یکسو و پیشرفت و تعالی مجموعه پژوهشگاه از سوی دیگر خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه همچنین انتقادپذیری و توجه به تذکر، نکات و دغدغه‌های مختلف قابل طرح در زمینه فعالیت‌ها و عملکردهای مدیران پژوهشگاه در حوزه‌های گوناگون را از جمله ویژگی‌هایی برشمرد که طرح مستقیم آنها با مسئولان پژوهشگاه مورد استقبال مدیریت جدید است و حتی تلاش می‌شود برای آگاهی از آنها به مسائل مطرح شده در فضای مجازی و شبکه‌های ارتباطی مختلف توجه شود تا با بررسی و در صورت برحق بودن انتقادها یا نگرانی‌ها، با رفع و اصلاح روندها و موضوعات مورد سؤال، با بهبود شرایط و ایجاد فضایی سالم و همدلانه، شرایط رشد و تعالی پژوهشگاه فراهم شود.
دکتر نجفی با اشاره به جلسه پیشین شورا و بررسی پیش‌نویس شیوه‌نامه پژوهشی پیشنهادی کمیسیون «ارزیابی کیفیت و تحول در پژوهش»، بر احصاء فعالیت‌های متنوع پژوهشی در شیوه‌نامه جدید و توجه به نگرانی‌ها و دیدگاه‌های مختلف اعضای هیأت علمی تأکید کرد.

ادامه بررسی شیوه‌نامه پژوهشی پیشنهادی کمیسیون «ارزیابی کیفیت و تحول در پژوهش»
ادامه جلسه شورا به بررسی شیوه‌نامه پژوهشی پیشنهادی کمیسیون «ارزیابی کیفیت و تحول در پژوهش» پژوهشگاه اختصاص یافت. ابتدا دکتر فاطمه براتلو، عضو این کمیسیون، با اشاره به اصلاحات صورت‌گرفته در پیش‌نویس براساس پیشنهادهای اصلاحی جلسه گذشته، به بخش اول از بخش‌های مرتبط با انواع برنامه یا فعالیت‌های پژوهشی عضو هیأت عملی پرداخت و با تقسیم آنها به محتوایی و شکلی، از اعمال آنها در شیوه‌نامه خبر داد.
در ادامه جلسه اعضای شورا به بحث و تبادل نظر درباره بخش دیگری از ابعاد و محورهای مطرح شده در شیوه‌نامه پیشنهادی پرداختند و با توجه به نظرات و نکات مطرح شده، مقرر شد اصلاحات پیشنهادی اعضای شورا در پیش‌نویس شیوه‌نامه اعمال و در جلسه آتی، که روز شنبه مورخ 7 اسفندماه برگزار خواهد شد، بررسی و ارزیابی سایر بخش‌های شیوه‌نامه پیشنهادی ادامه یابد. پایان/

 

کلید واژه ها: نهمین جلسه شورای پژوهشی


نظر شما :