بازتاب سومین کنگره امام امام علی(ع) پژوهی در رسانه ها

۱۸ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۲ کد : ۱۸۷۷۸ اخبار اساتید پژوهشگاه مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۰۳۲
بازتاب سومین کنگره امام امام علی(ع) پژوهی در رسانه ها

*گزارش اختصاصی خبرگزاری صدا و سیما
سومین کنگره پژوهشی امام علی (ع)

نیمی از مقاله‌های خارجی ارسالی به سومین کنگره پژوهشی امام علی (ع) از پژوهشگران اهل سنت و دیگر ادیان است که نشان می‌دهد سیره آن حضرت چه جاذبه جهانی دارد.


*رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:
مسالمت‌جویی امام علی (ع) در جهان امروز یک خلأ تحقیقاتی است

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به ضرورت شناساندن ظرفیت امام علی (ع) به جهانیان با توجه به افزایش بی‌رویه خشونت‌ها به دنبال قرائت‌های جاهلانه از دین اسلام، تاکید کرد: مسالمت‌جویی امام علی (ع) در جهان امروز یک خلأ تحقیقاتی به شمار می‌آید و لازم است که نهادهای آکادمیک با روشمندی خاص خود به این موضوع بپردازند. ایسنا


*برگزیدگان سومین کنگره بین‌‌المللی امام علی پژوهی تجلیل شدند
گروه اندیشه ــ سومین کنگره امام علی پژوهی امروز با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین کنگره بین‌المللی امام علی پژوهی، امروز، ۱۴ آبان‌ماه، با حضور جمعی از اندیشمندان و علاقه‌مندان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

 

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:
کنگره امام علی‌ پژوهی به منزله دیپلماسی عمومی و علمی است
به گزارش ایکنا؛ سومین کنگره بین‌المللی امام علی پژوهی با معرفی جایزه جهانی امام علی(ع) قرار است سه‌شنبه، ۱۴ آبان، در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شود. به منظور اطلاع بیشتر از جزئیات این کنگره با حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه، به گفت‌وگو پرداختیم.

 

*مهدی گلشنی:
علامه جعفری علم، دین و فلسفه را ارکان حیات معقول می‌دانست

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین کنگره بین‌المللی امام علی پژوهی، امروز، ۱۴ آبان، با حضور جمعی از اندیشمندان و علاقه‌مندان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات انسانی برگزار شد.

مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف، در این کنگره به ایراد سخن در زمینه معرفی علامه جعفری پرداخت و بیان کرد:


*آیت الله دین پرور:
امام علی (ع) یک فرد فرامکانی و فرازمانی است/انسانیت؛ گمشده امروز

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه گفت: گمشده بزرگ و مشکل اساسی دنیای امروز نبودن انسانیت و کمرنگ شدن عدالت و خیرخواهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه افتتاحیه سومین کنگره بین المللی امام علی(ع) پژوهی، صبح امروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

 

*رئیس مرکز تحقیقات امام علی(ع):
ترسیم الگوی جامع حکومت عدالت‌محور در اندیشه و سیره علوی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سومین کنگره بین‌المللی امام علی پژوهی، امروز، ۱۴ آبان، با حضور جمعی از اندیشمندان و علاقه‌مندان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات انسانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدسجاد علم‌الهدی، رئیس مرکز تحقیقات امام علی(ع) و دبیر علمی شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی امام علی پژوهی، در این کنگره بیان کرد: اندیشه و سلوک عملی امام علی(ع) به ویژه در دوره تصدی حکومت بر جامعه اسلامی حاوی نکات بی‌شمار و درس‌آموزی است که به عنوان یک منبع اجتهادی مستحکم برای همه مسلمانان قابل استفاده است.


*حسینعلی قبادی:
نشرِ صلح، هدف کنگره جهانی امام علی(ع)

کنگره جهانی امام علی (ع) در پی نشر صلح در منطقه و جهانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای حسینعلی قبادی در سومین کنگره بین المللی امام علی پژوهی افزود: امام علی مصداق تام انسان کامل است. او مصداق تربیت شده در دامان اسلام و پیامبر عظیم شان اسلام است، کسی که قرآن کریم را در حد کمال فهمید و آن را معنا کرد و امروزه وظیفه ما این است که این فهیم قرآن را بیشتر بشناسیم.


*رئیس مرکز تحقیقات امام علی(ع) :
اندیشه امیرالمومنین(ع) یک منبع اجتهادی مستحکم است

تهران - ایرنا -رئیس مرکز تحقیقات امام علی علیه السلام گفت: اندیشه و سلوک عملی حضرت علی(ع) خصوصا در دوره تصدی حکومت بر جامعه اسلامی حاوی نکات بی شمار و درس آموزی است که به عنوان یک منبع اجتهادی مستحکم برای همه مسلمانان قابل استفاده است.


*سومین کنگره بین‌المللی امام علی پژوهی
گزارش تصویری، سومین کنگره بین‌المللی امام علی پژوهی، امروز سه‌شنبه، ۱۴ آبان‌ماه با حضور جمعی از اندیشمندان و علاقه‌مندان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.


*رییس کنگره بین المللی امام علی پژوهی:
مسائل و چالش های امروز را به نهج البلاغه عرضه کنیم

حسینعلی قبادی گفت: با کشف و تحلیل روشمند و عالمانه مسائل و چالش های امروز و عرضه آن به نهج البلاغه و دیگر آثار و معارف امام علی(ع) می‌توانیم پاسخ هایمان را پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگارمهر، مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین المللی امام علی(ع) پژوهی، صبح امروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.


*مهدی گلشنی:
علامه جعفری، علم و دین و فلسفه را ارکان حیات معقول می دانست

گلشنی، استاد فلسفه علم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در افتتاحیه سومین کنگره بین المللی امام علی(ع) پژوهی به سخنرانی درباره فضائل علمی و تبیین آرای علامه جعفری پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین المللی امام علی(ع) پژوهی، صبح امروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.


*رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:
ویژگی بارز حضرت علی (ع) صلح‌طلبی بود

تهران -ایرنا - رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ویژگی بارز حضرت علی (ع) را صلح طلبی آن حضرت دانست و گفت: دولتمردان کشورهای جنگ طلب اگر امروز یک دهم بودجه ای را که صرف آتش افروزی و جنگ می‌کنند برای صلح هزینه کنند، مشکلات بشریت حل می‌شود.


*عضو هیات علمی جامعه المصطفی(ص):
توسعه عدالت اجتماعی عنصری کارآمد برای تامین منافع جریان‌ها است

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی جامعه المصطفی (ص) گفت: گسترش صلح و همزیستی مسالمت آمیز، توسعه همگرایی و عدالت اجتماعی درعرصه نظری و عملی همواره عنصری کارآمد برای تامین منافع جریان‌ها بوده است.

«محمدرضا کلان فریبایی» امروز - سه شنبه - در سومین کنگره بین المللی امام علی پژوهی با ارائه مقاله خود تحت عنوان مطالعه تطبیقی گفتمان صلح و جنگ دراندیشه امام علی (ع) در پژوهشگاه علوم انسانی اظهارداشت: چالش میان دو گفتمان صلح و جنگ، زمینه واگرایی سیاسی و اجتماعی را میان جوامع فراهم می‌کند.


*عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
حضرت علی (ع) سمبل عدالت است

تهران-ایرنا- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حضرت علی(ع) سمبل عدالت و بهترین انسان عدالت‌طلب بود که به‌هیچ عنوان شروع کننده جنگ نبود.

«مهدی گلشنی» امروز -سه شنبه - در افتتاحیه سومین کنگره بین المللی امام علی پژوهی با موضوع پدیده صلح در اندیشه و سیره امام علی (ع)، بازخوانی گفتمان با رویکردی جهانی ناظر بر چالش های امروز و طرحی برای فردا، اظهارداشت: فقط عدالت حضرت علی (ع) را می توان به عنوان الگو نام برد، پیاده کردن عدالت به این معنا است که از عدالت سوء استفاده نشود.

 

*خلاصه "شرح و ترجمه نهج‌البلاغه" علامه جعفری در ۱۰ جلد رونمایی می‌شود

به گزارش ایسنا، مهدی گلشنی در برنامه افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی امام علی‌پژوهی که امروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، به ارائه سخنرانی ویژه تجلیل از مقام علامه محمد تقی جعفری پرداخت و گفت: علامه جعفری جامع معقول و منقول و از نظر اخلاقی کم نظیر بود و به خاطر حسن سلوک ایشان مردم و دانشگاهیان نسبت به حوزویان علاقه بیشتری به او داشتند.

 

کلید واژه ها: بازتاب کنگره امام علی بازتاب سومین کنگره امام امام علی(ع) پژوهی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :