مراسم اختتامیه دوره آموزشی "سواد رسانه ای" برگزار شد

۰۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۲ کد : ۱۷۳۶۴ خبر و اطلاعیه اخبار اساتید پژوهشگاه
تعداد بازدید:۲۹۶۳

 

مراسم اختتامیه دوره آموزشی "سواد رسانه ای" ویژه کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه یک در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزاری شد.

‌‌‌‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ عصر روز یکشنبه ششم آبان، مراسم اختتامیه دوره آموزش "سواد رسانه ای" با حضور دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، خانم دکتر پارساپور مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و دکتر کریمی علوی معاون فرهنگی پژوهشگاه علوم انسانی و ریاست پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات و در پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با شرکت کارشناسان منطقه یک برگزار شد.

در این مراسم دکتر غفاری ضمن تشکر از دست اندرکاران و کارشناسان شرکت کننده در این دوره آموزشی به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان در بخشی از سخنان خود بر این نکته تاکید داشتند که: " ضرورت توجه به سواد رسانه ای، یک ضرورت تام می باشد. هرچه ما بتوانیم آمادگی و اشراف بیشتری در این زمینه بدست بیاوریم و آمادگی بیشتری را در کسانی که کمتر با این عرصه و حوزه مانوس بوده اند و نتوانسته اند مهارت های مربوط به آنرا فرا بگیرند و خودشان را به آن عادت دهند، می توان گفت به نوعی توانسته ایم به سرمایه های آنها بیافزاییم. امروزه وقتی که صحبت از سرمایه های فرهنگی، داشته های فرهنگی یک فرد می شود، بخشی از آن به قابلیت های فرد در عرصه و حوزه سواد رسانه ای مربوط می شود. دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سخنران بعدی این مراسم بودند. ایشان بر این نکته اشاره داشتند که: "چالش امروز ما در دانشگاه ها، چالش ارتباط با مخاطب است. اگر بناست ما پیرو بنیان گذار انقلاب باشیم، باید راز و رمز بیان عرفانی را کشف کنیم". ایشان هچنین در بخشی دیگر از سخنان خود بیان داشتند: " ما در حوزه فرهنگ از دانشگاه انتظار نداریم که همان کاری را که نهادهای عمومی در بیرون دانشگاه انجام میدهند آنها هم انجام بدهند. وجه تمایز ما با نهادهای متصدی، متولی و مدعی امر فرهنگ این است که ما باید با نگاه پژوهش مدارانه حاصل تحقیق، حاصل اندیشه، حاصل علم و در واقع حاصل سواد فرهنگی در این خاستگاه با مخاطبانمان حرف بزنیم.

در پایان این مراسم به شرکت کنندگان در دوره گواهی حضور اعطاء گردید.لازم به ذکر است، عناوین کارگاه های این دوره آموزشی شامل: شناخت رسانه و انواع آن، شناخت رسانه های جدید، فرصت ها و تهدیدها، استفاده از فضای مجازی، حقوق رسانه، تحلیل محتوای رسانه و اخلاق رسانه بود. اساتید برجسته حاضر در این دوره آموزشی: دکتر منتظر قائم، دکتر طباطبایی، دکتر خویی و دکتر فرقانی حضور داشتند..

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :