"وجوه تشابه و افتراق مساله شناسی در ادبیات و جامعه شناسی"

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۶۸۶۷ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۴۸۹
"وجوه تشابه و افتراق مساله شناسی در ادبیات و جامعه شناسی"

جلسه گروه زبان و ادبیات فارسی شورای بررسی متون

جلسه گروه زبان و ادبیات فارسی شورای بررسی متون با عنوان "وجوه تشابه و افتراق مساله شناسی در ادبیات و جامعه شناسی" در تاریخ 20 اردیبهشت 97 با حضور دکتر محمود فتوحی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر نعمت الله فاضلی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پژوهشگاه برگزار شد.

در این جلسه ، دکتر فاضلی در ارتباط با مساله مندی در ادبیات و جامعه شناسی بحث کردند و با تکیه بر مباحث طرح شده در کتاب "درآمدی بر ادبیات شناسی" تالیف دکتر فتوحی به چگونگی مسأله یابی در پژوهش های علوم انسانی و چالش ها و مسائل گفتمان های مربوط به تغییر رشته پرداختند و در ارتباط با تغییر مرزهای دانش و معنای مساله مند کردن دانش سخن گفتند.

دکتر فتوحی نیز در ارتباط با روند تألیف کتاب، مسائل طرح شده در آن و اصول پژوهش در ادبیات سخن گفتند. ایشان سه اصل پژوهش را کانون شناخت، هنجار و حرکت دانستند و به تبیین مباحث کتاب پرداختند.

در انتها دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی، از حضور این دو استاد دانشمند در نشست تشکر کرد و از اینکه دکتر فتوحی دعوت پژوهشگاه و گروه ادبیات فارسی شورای متون برای تألیف این کتاب را اجابت کردند تشکر کرده، مباحث طرح شده در این نشست را نقطه عطفی در پیوند مباحث بین رشته ای دانستند.

جلسه پرسش و پاسخ نیز پس از سخنان دکتر فاضلی و دکتر فتوحی میان استادان برگزار شد و پس از جلسه دکتر فتوحی همراه برخی اعضا برای رونمایی از کتاب "درآمدی بر ادبیات شناسی" به غرفه پژوهشگاه در نمایشگاه بین المللی رفتند.

لازم به ذکر است، گزارش اجمالی سخنرانی ها متعاقبا منتشر خواهد شد.

کلید واژه ها: رونمایی از کتاب درآمدی بر ادبیات شناسی گروه زبان و ادبیات فارسی شورای بررسی متون پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :