امضای تفاهم ­نامه با "کمیته ملی موزه های ایران" (ایکوم ایران)

۲۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۶۳۳۷ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۶۷۹

 

 

پژوهشگاه علوم ­انسانی و مطالعات فرهنگی و کمیته ملی موزه­ های ایران (ایکوم ایران )، در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۹۶، تفاهم­ نامه­ ای در چهار فصل منعقد و امضا کردند. این جلسه که با حضور آقایان: دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه، دکتر سید احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران، معاونان پژوهشگاه؛ دکتر محمد سالار کسرایی، معاون فرهنگی اجتماعی، دکتر علیرضا ملایی توانی، معاون پژوهشی و دکتر سید محمد رحیم ربانی ­زاده، معاون امور اداری مالی و مدیریت منابع انسانی برگزار شد، براساس مفاد این تفاهم­نامه، طرفین در زمینه همکاری­ های علمی، فرهنگی و پژوهشی با تاکید بر اموری که مرتبط با تفاهم ­نامه هستند توافق نمودند. یکی از این زمینه­ ها راه ­اندازی " موزه تاریخ علوم انسانی" است.

دکتر محیط طباطبایی به اهمیت تاسیس و راه ­اندازی "موزه تاریخ علوم انسانی" اشاره کرده و گفت این کار فرهنگی ماندگاری خواهد بود و به ­لحاظ سابقه پژوهشگاه علوم انسانی که نهادهایی مانند بنیاد شاهنامه، بنیاد فرهنگ و... را در دل خود دارد و همچنین  تبلور مادی و معنوی موضوع تاسیس این موزه دارای ارزش  بسیاری است.

دکتر محیط طباطبایی با توجه به اهمیت موزه ­ها در عصر حاضر به موزه­های نسل چهارم اشاره کردند که نسل چهارم موزه­ ها دیگه فقط برای افتخار موزه­ ها، هویت ملی و درک مسائلی که باعث به­ وجود آمدن آن آثار شده است راه­ اندازی  نمی­ شود، بلکه این موزه­ ها " تجلی مادی و ملموس فکر و اندیشه انسان" است.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :