سومین همایش بین المللی شمس و مولانا برگزار شد

۱۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۱ کد : ۱۵۶۶۹ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۶۲۶
سومین همایش بین المللی شمس و مولانا برگزار شد

سومین همایش بین المللی مولانا با مشارکت علمی پژوهشگاه علوم انسانی بر اساس تفاهم نامه پژوهشگاه و موسسه تولیت آرامگاه شمس تبریزی روز شنبه 15 مهرماه در شهرستان خوی برگزار شد.

این همایش با خیرمقدم استاندارد و فرماندار خوی آغاز شد. وی با اشاره به ظرف و زمینه پذیرش افکار و اندیشه های ناب در استان به سخنرانی پرداخت و  زندگی محبت آمیز اقوام و ادیان در آذربایجان غربی را الگویی بی نظیر در دنیا دانست.

در ادامه پیام رئیس جمهور، دکتر حسن روحانی، توسط حسینعلی امیری، معاون پارلمانی ریاست جمهوری قرائت شد و سپس دکتر یوسف محمدنژاد، دبیر علمی همایش، گزارشی از این همایش ارائه داد.

وی گفت: «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بر اساس سیاست کلان«تقویت و توسعهٔ تعاملات فرهنگی- اجتماعی بانهادهای مدنی و فرهنگی کشور» و «پشتیبانی علمی از هر گونه فعالیت تحقیقی و ترویجی در حوزهٔ علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به ویژه معرفی آثار و شخصیت‌های برجسته ادبی ایران به جهان»، در پانزدهم آذر1395 تفاهم نامهٔ همکاری با مؤسسهٔ تولیت آرامگاه شمس در شهرستان خوی را امضا کرد. مشارکت علمی پژوهشگاه در سومین همایش بین المللی شمس و مولانا بر پایهٔ همین تفاهم نامه صورت گرفت که مبتنی بر آن پژوهشگاه عهده دار برنامه ریزی بخش علمی این همایش شد. بر این اساس، دبیرخانهٔ علمی همایش در پژوهشکدهٔ زبان و ادبیات فارسی تشکیل شد و مسئولیت برنامه ریزی علمی این همایش را بر عهده گرفت.»

دکتر محمدنژاد ادامه داد: «پس از تشکیل دبیرخانهٔ علمی در پژوهشکدهٔ زبان و ادبیات، فعالیت های مختلفی در این دبیرخانه انجام شد، که مهمترین این فعالیت ها را می توان در قالب تشکیل کمیتهٔ علمی، تعریف اهداف، تعیین موضوعات و محورهای اصلی همایش، برنامه ریزی برای نشستهای تخصصی/پنل، داوری مقالات، انتخاب مقالات برتر  و مانند آن دسته بندی کرد.»

 همچنین در حاشیه این همایش  تفاهم نامه همکاری مابین استانداری آذربایجان غربی و پژوهشگاه علوم انسانی کشور در مورد شمس تبریزی منعقد شد.

این همایش در صبح و بعدازظهر در پنل های تخصصی با ارائه مقالات ادامه یافت.












































فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :